کد خبر: 126612 - تاریخ: شنبه، 10 دسامبر 2016 - 13:30

در جلسه شورای اداری بخش خشکبیجار مطرح شد/

بررسی مشکلات خشکبیجار از نداشتن ساختمان تامین اجتماعی تا پروژه هایی که ناتمام مانده

جلسه شورای اداری در بخش خشکبیجار با حضور مهدوی فرماندار رشت، مدیران استانی و بخش خشکبیجار برگزار شد .

به گزارش خوبان: جلسه شورای اداری در بخش خشکبیجار با حضور مدیران استانی و شهرستانی و بخش خشکبیجار برگزار شد .
رحیم علی محمد نژاد بخشدار خشکبیجار اظهار کرد : در 93/7/27 در شورای اداری مصوباتی داشته ایم که ابطر مانده است که نیاز به بررسی و پیگیری است ،
وی درادامه با اشاره به مشکلات بخش خشکبیجار اینگونه بیان کرد:جاده خشکبیجار به خمام بسیار خطر ناک است و خواستار ترمیم و باز سازی این مسیر است.
و افزود :این بخش خشکبیجار به عنوان اولین بخش سبز در شهرستان رشت سبز اعلام شده است و بحمدالله به لحاظ گاز رسانی فاقد هرگونه مشکل است.

او از دیگر مشکلات خشکبیجار را وضعیت نابسامان آب شرب روستایی و آب کشاورزی دانست و عنوان کرد: یکی از طرح اجرایی آب شرب شهری عملیاتی شده و مابقی فاز ها به دلیل کمبود اعتبار دچار مشکل می باشند. .در حال ترمیم و باز سازی است و با وجود مشکل آبرسانی در مزارع دارای سال زراعی بسیار خوبی بویم وبرای رفع این مشکلات در سالهای آینده نیازمند کمک مسئولین هستیم.
محمد نژاد از دغدغه های مهم این بخش را نداشتن مکانی برای ساخت ساختمان تامین اجتماعی و شعبات بانکی دچار مشکل می باشد،و نیز وجود دانشگاه پیام نورکه در سال 86 در این بخش احداث شده بود و با متراژ 10 هزار متر پی ساخت شده و تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.
بخشدار خشکبیجار در ادامه اجرای طرح جامع شهر را از دیگر مشکلات بخش اعلام کرد و افزود: برخی از مکان ها نه جز طرح شهری است و نه طرح هادی روستایی وهمچنین ساختمان آتشن شانی بخش نیاز به بوجه دارد تا ترمیم و باز سازی شود.
وی در ادامه در رابطه باآسفالت راه روستای اشاره داشت: آسفالت راه روستایی در این بخش روند اجرایی خوبی داشته و اکثر روستاها دارای آسفالت می باشند و اندکی از روستاهی بخش دچار مشکل می باشندکه از طریق مراجع ذی ربط در حال پیگیری است.
محمد نژاد در ادامه از مشکلات برق روستایی که مهمترین بحث در فصل گرم سال است اذعان کرد:در فصل تابستان در بسیاری از منازل روستایی و شهری به دلیل ضعف برق و نوسات و قدیمی بودن ایستگاه های برق دچار مشکل هستیم.
وی در پایان اذعان مشکلات بخش خشکبیجار به سرعت اینترنت و خط های مخابرات ضعیف اشاره داشت و افزود: با توجه به نزدیکی انتخابات از لحاظ مخابراتی و اینترنتی دچار مشکل می باشیم.

کاوه صفری ريیس شورای شهرخشکبیجار با انتقاد از عملکرد دانشگاه پیام نور عنوان کرد: بعد از اینکه مردم خشکبیجار زمین ده هزارمتری را در اختیار این دانشگاه قرار دادند ولی حدود ده سال میباشدکه ازساخت دانشگاه به بهانه های مختلف اجرایی نمی شود

وی همچنین در مورد تعریض جاده خمام به خشکبیجار و خشکبیجار به امین آباد اشاره کرد و اذعان داشت : انتظار داریم مسئولین استانی و نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی با تخصیص بودجه و اعتبار لازم در مورد این دو محور ارتباطی باشیم تا شاهد تصادفات جاده ای دلخراش نباشیم و همچنین شاهد حضور مسافرین  باشیم چرا که حضور مسافران در بخش میتواند کمک شایانی به اقتصاد منطقه به همراه داشته باشد.

در ادامه این نشست و شورای اداری و حضور مسئولین استانی و شهرستانی در جهت رفع مشکلات این بخش بعد از مذاکره و بحث و رفع یک به مشکلات مذکور در پایان سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت ضمن خیر مقدم گویی به تمامی مدیران استانی و شهرستانی و تقدیر و تشکر از میز بانی مسئولین بخش خشکبیجار اظهار کرد : برگزاری جلسات شورای اداری در بخش ها برای حل مشکلات بخش ها ازپیشنهادهای مورد تاکید نمایندگان مجلس شهرستان رشت است .
وی در ادامه اظهار کرد : برگزاری جلساتی مانند امروز در بخش برای رفع مشکلات بخشی از سوی دولت است و از یک به یک مدیران استانی و شهرستانی درخواست تاکیدی برای رفع مشکلات و اجرای طرح های کم بودجه وفاقد کد گذاری نمود.

 

ارسال خبر: سیده الهام عطشانی

انتهای پیام/16

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads