کد خبر: 126383 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 دسامبر 2016 - 09:06

استاندارگیلان:

زمینه اندیشه ورزی همراه تدبیر را برای آیندگان فراهم کنیم

استاندار گیلان گفت: باید بکشویم زمینه اندیشه ورزی همراه تدبیر و امید را برای آیندگان کشور فراهم کنیم.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، فرهیختگان و پژوهشگران استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت : زیبنده نیست تصمیماتی بدون در نظرگرفتن دانش، پژوهش و تحقیقات اتخاذ شود.
وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته یا کشورهایی که طی 10 تا 15 سال اخیر به سرعت در مسیر توسعه و پیشرفت در حال حرکت هستند، شاهد هستید ارقام نجومی میلیارد دلاری که در این کشورها وجود دارد از طریق همین دانشگاه های بزرگ آنها به سرمایه ملی تبدیل می شود بطوریکه در بعضی از این دانشگاه ها، تولید ثروت و منابع به گونه ای شکل می گیرد که گاها ارقام آنها با بودجه 10 تا 20 ساله برخی کشورهای درحال توسعه نظیر کشور ما برابری می کند و طبیعتا عواید این موفقیت ها به مردم خود آن کشورها می رسد.
استاندار گیلان ادامه داد: گله ای از دانشگاه ها ندارم ، همه می بایست کمک کنیم اما کمک ها باید موثر باشد و خود عزیزان هم گام های بلندتر بردارند.
وی با اشاره به لزوم خروج از وابستگی کشور به منابع دولتی نظیر نفت، فرآورده های نفتی و مشتقات نفتی اذعان کرد: حرکت دولت در این بخش خوب بوده است.
استاندار گیلان اظهار داشت: با گام موثر و موفقی که دولت تدبیر و امید خصوصا تیم وزارت خارجه برداشت، بخشی از تحریم های شکل گرفته ناشی از قطعنامه های فراوانی که توسط شورای امنیت سازمان ملل علیه نظام جمهوری اسلامی وضع شده بود و گفته می شد غیر ممکن است که برداشته شود، برطرف شد.
وی افزود: دولت شرایطی به وجود آورده که با تکیه بر پژوهش و تولید، وابستگی به در آمدهای نفتی را کاهش دهد.
وی یادآور شد: با اتکا بر تولیدات ، علم و دانش می توان در برابر تحریم ها ایستاد و امروز مدیران نباید اندیشه روزمرگی داشته باشند.
نجفی گفت: تا کی می توانیم از منابع مان استفاده کنیم اما بهره ای که باید را نبریم و تا کی ما می توانیم همواره با مدیریت بحران کشور را اداره کنیم و تا کی ما می توانیم روزمره فکر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کشوری با سوابق تاریخی و فرهنگی چندهزار ساله که با پشتوانه دینی و هدایت مقام معظم رهبری اداره می شود، اگر برنامه های آن بر اساس پژوهش راهبردی شود، به نقطه مطلوبی خواهد رسید و این تکلیف همه است.
در پایان این نشست از پژوهشگران برتر گیلان در سال 95 در گروه های علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه و ریاضی، موسسات پژوهشی، علوم پزشکی و دامپزشکی، سازمان های اجرایی، آموزش و پرورش ، دو دانش آموز و چند طراح برتر استان تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام/14563


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads