کد خبر: 123864 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 نوامبر 2016 - 08:45

رئیس پلیس فتا گیلان؛

شناسایی و دستگیری عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه شهروندان گیلانی در تلگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه شهروندان استان در نرم افزار پیام رسان تلگرام خبر داد.

به گزارش خوبان، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان گیلانی مبنی بر هتک حیثیت آنان در تلگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه تعدادی از شهروندان در تلگرام که 42 ، 40 ، 35 ، 26 ساله اهل و ساکن فومن و رشت بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.
سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به دلایل دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با ارسال مطالب موهن در تلگرام، موجب اذیت و آزار شاکیان شده اند ، اعتراف و انگیزه خود را از این کار، انتقام جویی و تسویه حساب شخصی عنوان کردند که پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و فومن ارجاع شد.
رئیس پلیس فتا گیلان یادآور شد: 68 درصد بزهکارانی که در هفت ماه سال جاری شناسایی شده اند، برای ارتکاب بزه از اپلیکیشن های اجتماعی گزینه خارجی بویژه تلگرام استفاده کرده اند.
وی از شهروندان خواست در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آنها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند.
سرهنگ محمدخانی اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.irگزارش دهند.
طبق اعلام فرمانده انتظامی گیلان، هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 45درصد، مزاحمت اینترنتی با 22درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی با 12درصد، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه با هشت درصد ، سایر جرایم شامل تهدید و اخاذی با شش درصد مهمترین جرایم سایبری در استان در هفت ماه امسال بوده اند.

 

انتهای پیام/126


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads