کد خبر: 12273 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 نوامبر 2012 - 16:36

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

تغییر کاربری غیرمجاز در تالاب انزلی متوقف می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از برخورد قاطع این نهاد با هر گونه احداث بنا و تغییر کاربری غیرمجاز در تالاب انزلی خبر داد و گفت: مقام قضایی به ماموران محیط زیست اجازه داده تا برای توقیف ساخت و سازها وارد عمل شوند.

به گزارش خوبان، امیرعبدوس پیش از ظهر امروز در جلسه حفاظت محیط زیست استان به برخورد قاطع با هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز در تالاب انزلی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مقام قضایی اجازه برخورد قاطع به ماموران محیط زیست استان را صادر کرده است، اظهار کرد: با شکایت این اداره کل علیه شخصی که با ارائه اسنادی نامشخص با دعوی مالکیت بر اراضی حاشیه رودخانه سیاه‌درویشان واقع در پناهگاه حیات وحش سرخانکل در مرکز تالاب انزلی نسبت به تغییر کاربری این اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز در این حوزه اقدام کرده بود و در پیگیری‌های مکرر محیط زیست استان و رایزنی‌های متعدد با مقام‌های سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی استان و طرح دادخواست در شعبه سوم دادیاری شهرستان صومعه‌سرا عملیات تغییر کاربری به مساحت 17 هزار و 500 مترمربع در حال انجام بود، با دستور دادیار متوقف شد و از ادامه آن جلوگیری به عمل آمد.

این مسئول تاکید کرد: طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری بدون اخذ مجوز در اراضی زراعی و باغی حتی به استیلای مالکیت اشخاص غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت موجود، اراضی حاشیه تالاب‌ و رودخانه‌ها و مناطق چهارگانه زیر نظر مدیریت حفاظت محیط زیست استان است، گفت: باید این چشم‌اندازها را اموال عمومی مردم دانسته و خود را موظف به برطرف کردن هرگونه تجاوز به این جرایم بدانیم.

عبدوس، با هشدار جدی به متصرفان و متخلفانی که قصد تجاوز به اینگونه اموال را دارند، خاطرنشان کرد: در برخورد با آنها هیچ مضایقه‌ای نداریم و مرتکبان اینگونه ساخت و سازها با صدور حکم قلع و قمع شاهد به هدر دادن هزینه‌های انجام شده خود در ساخت و سازهای غیرمجاز می‌شوند.

وی پناهگاه حیات وحش سرخانکل را با وسعت یک هزار و 211 هکتار عنوان کرد و آن را یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های تالاب انزلی دانست و یادآور شد: این پناهگاه مأمن بسیار مناسبی برای زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر است که هر ساله ده‌ها هزار قطعه به این منطقه مهاجرت می‌کنند و از امنیت غذایی تالاب بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/69

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads