کد خبر: 121869 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 اکتبر 2016 - 23:46

حجت الاسلام شیخ مهدی یعقوبی

حسين عليه السلام هنوز تنهاست

یادداشت/ حجت الاسلام شیخ مهدی یعقوبی

هنوز که هنوز است بسیاری از مردم در جهالت و نادانی به سر می برند و هنوز دوست را از دشمن و حق را از باطل تشخیص نمی دهند و یا اگر هم تشخیص دهند قدمی از قدم بر نمی دارندو باید بگویم حسین (ع) هنوز هم تنهاست .

به گزارش خوبان: حجت الاسلام شیخ مهدی یعقوبی از کارشناسان مسائل دینی در یادداشتی ضمن تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان نوشت:
بسم الله الرحمن الرحيم

بعد از گذشت ۱۳۷۶ سال از عاشورای سال ۶۱ هجری ،که ابا عبد الله الحسین ع با همه دار و ندارش برای نجات مردم و انسانیت و روشن گری و احیاء دین خدا ، پا به عرصه صحرای کربلا گذاشت ، هنوز که هنوز است بسیاری از مردم در جهالت و نادانی به سر می برند و هنوز دوست را از دشمن و حق را از باطل تشخیص نمی دهند و یا اگر هم تشخیص دهند قدمی از قدم بر نمی دارند .و عده ای هم در لشگرگاه دشمن نفس می کشند و پیرو یزیدیان زمانند . برايتان یک نمونه از فرهنگی را آورده ام که بسیاری از مردم ما سنگش را به سینه می زنند ، بگوییم فرهنگ متمدن غرب یا متوحش غرب ، قضاوت با شما :
درسایت رجا نیوز و مشرق نیوز خواندم که : با وجود مخالفت های گسترده مردمی و مذهبی هر زن آمریکایی یا اروپایی می تواند وارد بیمارستان دولتی بشود و درخواست سقط جنین قانونی با استفاده از مالیات مردم بنماید حتی اگر دقایقی به تولد کودک مانده باشد! روزانه ۲۷۰ مرتبه در کانادا، ۴۲۰۰ بار در آمریکا و ۱۵۰۰۰۰ هزار مرتبه در جهان عمل شنیع سقط جنین استفاده می شود. (۱)

سناتور آمریکایی رالف در ایالت اوکلاهاما فاش کرد که : شرکت‌های پپسی، کرافت و نستله از سلول‌های کبد جنین‌های سقط شده به عنوان طعم‌دهنده نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کنند و روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند. وی همچنین می گوید: بدون استفاده از اندام جنین های سقط شده، عملا تجارت لوازم آرایشی سود زیادی ندارد، بسیاری از لوازم آرایشی تولید شده برای افراد سالخورده و برای جلوگیری بیشتر از چروک شدن و پیری پوست به کار می‌رود که در این لوازم آرایشی به صورت مستقیم از جنین انسان استفاده می شود. (۲)
از این آمار جالب تر این که ما از خیلی کشورها گوی سبقت را در این زمینه ربوده ایم!!!!
به گزارش سایت تبیان و جهان نیوز، بر اساس آمار ، ايران با داشتن ۶۷ درصد مصرف‌كننده لوازم آرايشي رتبه ۶ جهاني و رتبه دوم خاورميانه را بعد از عربستان و آل سعود به نام خود ثبت کرده است و نمی دانم اگر امام حسین ع الان بود از ما تشکر می کرد یا ناراحت می شد که ما دنباله رو آل وهابیت و آل سعودیم .
علت مبتلا شدن خیلی ها به این جهالت مدرن یا به قول خودشان روشنفکری ، رفاقت با رفیقی مشترک است . رفیقی گرگ صفت در لباس بره ، رفیق فابریکی ( گرمابه و گلستان ) که با همه رفاقت می کند ، با زن و مرد با ترک و لر و فارس و گیلک و عرب و عجم و بلوچ و…. با ایرانی و خارجی با آسیایی و آمریکایی و اروپایی و آفریقایی ، با سفید پوست و سیاه پوست و زرد پوست و رنگین پوست ، با کوچک و بزرگ و صغیر و کبیر ، با مسلمان و مسیحی و یهودی و بودایی و بی دین و لائیک ، این رفیق فابریک روبروی ما می نشیند و با نگاهی عاقل اندر سفیه به ما امر ونهی می کند ، این رفیق فابریک بی جهت برای ما خرج نمی کند ،علت تمام رفاقتهای این رفیق فابریک که همیشه از پشت خنجر می زند این است که ما در جهالت بمانیم ، یعنی در لشگرگاه یزید نفس بکشیم و نه لشگر گاه اباعبد الله یعنی دوست را از دشمن تشخیص ندهیم .
بهترین دشمن شناسی را امام سجاد ع در مناجات شاکین بیان می کند ، امام چهره اصلی این دشمن به ظاهر دوست را معرفی می کند و می فرماید : نفس أماره ، ما را گرفتار چهار بلای کشنده و از بین برنده هم می کند :
مَيَّالَةً إِلَى اللَّعِبِ وَ اللَّهْوِ ، مَمْلُوَّةً بِالْغَفْلَةِ وَ السَّهْوِ ، تُسْرِعُ بِي إِلَى الْحَوْبَةِ ، وَ تُسَوِّفُنِي بِالتَّوْبَة
الف ) به بازی و هوس رانی میل بسیار دارد.
مدیران برنامه تلگرام اعلام کرده‌اند : که ترافیک روزانه‌ی تلگرام به ۱۰ میلیارد پیام رسیده است.تلگرام در وبلاگش اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.متاسفانه هستند بسیاری از افراد که مثلا ساعت ۹ شب گوشی را بدست می گیرد وقتی سر بلند می کند که ساعت ۱۲ و ۱ شب شده است ، مدام تمام گروهها را چک می کند ، تلگرام مشت نمونه خروار است خیلی ها سرگرم شبکه های اجتماعی هستند ،که متاسفانه بعضی ها به دام گناه هم می افتند، و جالب این است که وقتی به خیلی ها می گوییم روزی نیم ساعت قرآن بخوان ، می گوید وقت ندارم ، نستجیر بالله ابا عبدالله چون کاری نداشت قرآن می خواند آن هم در شب عاشورا ؟؟
ب) از غفلت و اشتباه آکنده است.
باز هم بر اساس ، حداقل ۲۰۰ تن زغال در يک روز فقط در قهوه ‌خانه ‌هاي تهران دود مي‌شود. خوب برادرم چه طعمی دود می کنی ؟ دوسیب یا خوانسار ،سنتی یا کلاسیک ؟ رفیق اون چیزی که دود می کنی دو سیب و خوانسار نیست ؟ عمرت را دود می کنی ، جوانی ات را دود می کنی ، پولت را دود می کنی ، وقتت را دود می کنی ، و انجام این گونه امور به درخواست نفس اماره است شک نکن .
ج) مرا به تندی به جانب گناه می راند.
د) و با من در توبه نمودن ، امروز وفردا می کند.

خوشا به سعادت کسانی که با گرفتن تصمیمی اساسی و با شناخت دوست و دشمن قبل از آن که خیلی دیر بشود توبه کنند و خدایی شدند. خوشا بحال شهداء ، خوشا بحال شهید محمدرضا شفیعی که به معنای حقیقی کلمه تا آخر عمر مبارکش در لشگرگاه اباعبد الله ع بود و هیچ وقت وارد لشگرگاه یزیدیان نشد ، با یک زندگی هدفمند ، سعادتمند شد ، او همیشه در حال مبارزه با نفس أماره خویش بود ،مادر این شهید عزیز نقل می کند که بعد از ۱۶سال بی خبری از او :
به ما اطلاع دادند كه محمدرضا در ارودگاه شهر موصل، بعد از ۱۰ روز اسارت در سن ۱۹ سالگی به شهادت می رسد و جنازه او را در قبرستان الكخ ما بین دو شهر سامرا و كاظمین دفن كرده اند. همرزم او محسن میرزایی از مشهد که بعدها آزاد شد، می گوید: «محمدرضا تركش توی شكمش خورده بود، ، در روزهای اول اسارت از او خواسته بودند، به امام خمینی(ره) فحش بدهد ولی محمدرضا در مقابل به صدام فحش و ناسزا گفته بود. بعد زده بودند توی دهنش كه یكی از دندانهایش شكسته بود. پزشكان دستور داده بودند به خاطر زخم عمیقی كه داشت به هیچ وجه آب به او ندهیم. روز آخر خیلی تشنه اش بود، ، یك لگن آب لب تاقچه گذاشته بودند لحظه های آخر خیلی دلم آتش گرفت محمدرضا داد می زد، فریاد می زد جگرم می سوزد ولی من نمی توانستم به او آب بدهم. آخرین جمله را گفت و رفت ، ای کاش آخرین جمله همه ما هم باشد: «فدای لب تشنه ات یا اباعبدالله»
نکته عجیب زندگانی این شهید که در گلزار شهدای قم دفن است این است که وقتی بعد از ۱۶ سال بنا می شود بین ایران و عراق تبادل اسرا با اجساد صورت بگیرد می بینند بدن این شهید تر و تازه است انگار نه انگار که ۱۶ سال است دفن شده ، بعثی های خبیث وقتی متوجه این امر می شوند ، بدن مطهرش را سه روز مثل اربابش ابا عبد الله الحسین ع زیر آفتاب سوزان می گذارند وقتی می بینند بدنش باز هم سالم است بر روی بدن آهک می ریزند و لی باز اثری نمی کند ،
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسودگی ما عدم ماست
تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی / گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش
درحریم عشق نتوان زد دم از گفت و شنید/ زان که آنجا جمله اعضا چشم باید بود و گوش
امروز اگر بخواهيم سيدالشهدا عليه السلام را ياري كنيم ، بايد رمز سعادت مندی و موفقیت شهید شفیعی را بفهمیم . وقتی از مادر شهید پرسیدند که راز سالم ماندن پیکر فرزندت محمد رضا چیست ؟ فرموده بودند:
پسرم چند عمل را انجام می داد که خیلی راه گشاست ،
پسرم اهتمام جدی به نماز شب داشت
دائما با وضو بود
مداومت بر غسل جمعه داشت
به امام زمان عج ارادت خاصی داشت و هر وقت به قم می آمد رفتن به جمکران را ترک نمی کرد
و از همه مهمتر هیچ وقت ندیدم زیارت عاشورایش ترک شود
هر وقت برای امام حسین ع گریه می کرد اشکهایش را به بدن می مالید. انشالله كه ماهم پيرو شهدا باشيم.

 

انتهای پیام/222


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads