کد خبر: 121157 - تاریخ: چهارشنبه، 5 اکتبر 2016 - 09:03

مدیرکل دامپزشکی گیلان در خمام ؛

طرح عملیات دامپزشکی در راستای اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال می شود

طرح عملیات دامپزشکی در طول سال انجام می گیرد و در ایام خاص مانند هفته دامپزشکی فشرده تر است.

به گزارش خوبان: سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان درحاشیه اجرای طرح تجمیع عملیات دامپزشکی که در روستای مرزدشت خمام به طور نمادین انجام پذیرفت در گفتگویی با خوبان گفت: این طرح شامل معاینه رایگان دام ها و در صورت نیاز تجویز دارو سم پاشی بدن و اماکن دام واکسناسیون دام ها برعلیه بیماری های عفونی می باشد .

وی خاطر نشان کرد: طرح عملیات دامپزشکی در طول سال انجام می گیرد و در ایام خاص مانند هفته دامپزشکی فشرده تر است این طرح در راستای اقتصاد مقاوتی است به گونه ای که با مجموعه عملیات بهداشتی و پیشگیری به اقتصاد خانواده کمک می شود که تلفات دامی نداشته باشیم.

عاقبتی گفت:حدود 1700 عامل بیماری‌زای عفونی، 50 درصد یعنی 850 مورد مشترک بین انسان و حیوان هستند که نشان دهنده اهمیت این بیماری‌ها است و از نظر سلامت و بهداشت جوامع انسانی بر مسئولیت دامپزشکی در حوزه پیشگیری و تشخیص و درمان این‌گونه بیماری‌ها تاکید دارد.

وی هدف اجرای طرح را تجمیع عملیات دامپزشکی و ارتقا کیفیت دام برشمرد و گفت: این طرح کیفیت تولید را افزایش و همچنین از نظر کمی و کیفی تولید فرآورده های دامی سالم را افزایش می دهد،چون هنگامی که دام غذای سالم دریافت کند و از بیماری ها به دور باشد فرآورده ی آن سالم می شود که نقش مهمی در بهداشت عمومی و امنیت غذایی ایفا می کند.

وی با اشاره به جمعیت دامی استان گیلان گفت: جمعیت دامی استان گیلان حدود 400 راس دام سنگین و 850 هزار راس دام سبک است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود: 2 میلییون و 400 هزار نوبت سر جمعیت هدف بر علیه بیماری های دامی مانند تب برفکی ،ابله گاوی و شاربن و 1ملییون و 100 هزار راس بر علیه بیماری های مشترک دام و انسان شامل مالت یا بروسلوز مشمشه،سل و حاری در شش ماهه اول سال واکسینه شده اند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

 

انتهای پیام/265


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads