کد خبر: 12019 - تاریخ: جمعه، 16 نوامبر 2012 - 18:06

در آستانه هفته بسيج و بصورت همزمان

هزار نمايشگاه كتاب بسيج در سراسر كشور افتتاح شد

هزار نمايشگاه كتاب بسيج همزمان در سراسر كشور و در نماز جمعه تهران با حضور آيت الله خاتمي، حجت الاسلام تويسركاني، دكتر حسيني و دكتر حاجي بابايي افتتاح شد.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، هزار نمایشگاه کتاب بسیج در سراسر کشور در آستانه هفته بسیج طی مراسمی با حضور آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حاجی بابایی وزیر آموزش و پروش و سردار حق طلب مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بسیج پس از نماز جمعه تهران افتتاح گردید.

آیت الله خاتمی: بسیج از هدایای خداوند به این ملت است

آیت الله سید احمد خاتمی در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی ابزار اساسی برای رشد جامعه فرهنگی می باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم رشد میزان مطالعه در جامعه اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های کتاب بسیج توسط بسیج و وزارت ارشاد اقدام شایسته و مناسبی است که نشان دهنده رشد فرهنگی در جامعه می باشد.
امام جمعه موقت تهران همچنین در پایان خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به ایام گرامیداشت هفته بسیج خاطر نشان کرد: بسیج از هدایای خداوند به این ملت است.
آیت الله خاتمی تفکر بسیجی را به معنی آمادگی برای دفاع از دین و ارزش ها عنوان کرده و افزود: با این تفسیر پیامبران و امامان در خط مقدم این تفکر هستند و همچنین شهدای بدر و احد و کربلا نیز در این خط مقدم بوده اند و البته نهاد بسیج نیز در خدمت اینها می باشد.

حجت الاسلام تویسرکانی: کتب دفاع مقدس و بسیج، قدرت مقاومت ملی را افزایش می دهد

حجت الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاح همزمان هزار نمایشگاه کتاب بسیج گفت: برنامه هایی که در هفته بسیج انجام می شود تنها بیانگر گوشه ای از فعالیت های گسترده بسیج در عرصه های مختلف در سراسر کشور می باشد.
ایشان با اشاره به عرصه های مختلف فعالیت های بسیج اظهار داشت: فعالیت تربیتی بسیج برای مقابله با تهدیدها در جنگ نرم می باشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج کتاب را تقویت کننده قدرت نرم جمهوری اسلامی دانسته و خاطرنشان کرد: از آنجا که در جنگ نرم به سر می بریم، هر قدر قدرت نرم خود را افزایش دهیم می توانیم در این میدان مقاومت بیشتری داشته باشیم.
حجت الاسلام تویسرکانی نقش رسانه ها را در این عرصه مهم بیان کرد و افزود: علاوه بر رسانه ها و مهمتر از آن، کتب دفاع مقدس و بسیج می تواند قدرت مقاومت ملی را افزایش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: قدرت ما در جنگ نرم، قدرت ایمان جوانان ماست

دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری نمایشگاه های کتاب در هفته کتاب از جمله هزار نمایشگاه کتاب بسیج گفت: کشور ما همواره در معرض تهدیدها می باشد که لازم است با احیای روحیه حماسی در بین جوانان، شگردها و شیوه های دشمنان را به جوانان اطلاع رسانی کنیم.
ایشان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه اظهار داشت: انجام برنامه هایی در زمینه کتابخوانی طی هفته کتاب به صورت نمادین می باشد و گسترش و ادامه آنها در سایر اوقات ضروری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب های منتشر شده در حوزه دفاع و مقدس و جنگ نرم را دستمایه ای برای تولیدات هنری و سینمایی عنوان کرده و گفت: قدرت ما در جنگ نرم، قدرت ایمان جوانان ماست.
دکتر حسینی با اشاره به برگزاری موفق جشنواره های مقاومت در عرصه های فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه ها با همکاری بسیج قطعا فضای خوبی را در حوزه جنگ نرم ایجاد می کند.

سردار حق طلب: هزار نمایشگاه کتاب بسیج با شعار “بسیج، امتداد عاشورا” برگزار می شود

سردار حق طلب مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بسیج در این مراسم گفت: نمایشگاه های کتاب بسیج با شعار “بسیج، امتداد عاشورا” از امروز تا هفتم آذر ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
ایشان با اشاره به برگزاری همزمان این مراسم در نماز جمعه مراکز استان ها به صورت نمادین خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه ها 270 عنوان از کتاب هایی که بیشترین استقبال را داشته اند جمع آوری و معرفی شده است که از این میان 230 عنوان با موضوع دفاع مقدس و بسیج و باقی آنها درباره جنگ نرم، بیداری اسلامی، مقاومت، فلسطین و… می باشد.
مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: این نمایشگا ه ها به همت بسیج و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برپا شده است و کتب این نمایشگاه ها برای عموم مردم با 50 درصد تخفیف عرضه می شود.
سردار حق طلب استقبال از این نمایشگاه ها در گذشته را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: محل برگزاری این نمایشگاه ها مساجد، پایگاه های بسیج، مدارس و دانشگاه ها در سراسر کشور می باشد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads