کد خبر: 11912 - تاریخ: چهارشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۶:۲۵ ب.ظ

ساخت دستشویی ایستاده در اصفهان! +عکس

ساختار این فروشگاه ها به گونه ای است که هیچ نشانه ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین “سبک زندگی ایرانی و اسلامی” را به همراه ندارند.

به گزارش خوبان به نقل از جهان: ساختار این فروشگاه ها به گونه ای است که هیچ نشانه ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین “سبک زندگی ایرانی و اسلامی” را به همراه ندارند.

عناوین غربی، تبلیغ مصرف زدگی، فروش خوراکی های غیربومی و عمدتا آماده، معماری بی هویت، لباس فرم مانکن گونه کارکنان و در کنار همه اینها تبلیغ عینی زندگی هالیوودی از ویژگی های این فروشگاه های زنجیره ای است.

مرکز “سیتی سنتر” اصفهان از جمله پروژه های فروشگاهی و تفریحی است که مراحل نهایی ساخت و تکمیل خود را می گذراند.

پروژه سیتی سنتر در ۳ فاز به بهره برداری خواهد رسید. فاز اول شامل مرکز خرید به متراژ ۱۴۴۲۳۵ مترمربع و دارای فروشگاه، رستوران، کافی شاپ، مجتمع سینمایی، سالن غذاخوری و یک مرکز سرگرمی تفریحی می باشد.

بنا بر اطلاعاتی که از سوی مجموعه سیتی سنتر منتشر شده  سرمایه گذاران این پروژه را ۵ شخص حقیقی و حقوقی تشکیل داده اند که از این ۵ سرمایه گذار، یکی ایرانی و باقی سرمایه گذران عرب هستند.

شرکت راک به عناون یکی از سرمایه گذاران این پروژه فعالیت خودرا در ۱۹ آوریل سال ۲۰۰۶ آغاز کرده و جالب اینکه شیخ سعود بن سکر الکسیمی، ولیعهد و قائم مقام راس الخیمه؛ رئیس توسعه و برنامه ریزی و مسئول توسعه اموال و دارایی راک می باشد.

اما یکی از نکات سوال برانگیز اینکه سرمایه گذاران این پروژه با وجود شناخت از فرهنگ و عقاید مردم مسلمان کشورمان، اقدام به ساخت دستشویی های ایستاده در این مرکز کرده اند.

گسترش روز افزون این فروشگاه ها بوسیله سرمایه گذاران خارجی و نبود تناسب بین ماهیت این مراکز و فرهنگ بومی و تاریخی شهرهای کشورمان می تواند موجب تغییر تدریجی سبک زندگی نسل های جوان کشور شده و بعد از مدتی به یک روش مرسوم و جاری در خانه های تک تک مردم تبدیل شود.

به نظر می رسد بین سیاست های مراکز فرهنگی کشور و نخبگان فرهنگی و آنچه که عملا در سطح جامعه رخ می دهد، فاصله زیادی وجود دارد.

علاوه بر این، نه تنها اثری از معرفی و تبلیغ “سبک زندگی ایرانی و اسلامی” چه در رسانه ها و چه از سوی نهادهای مسئول دیده نمی شود، بلکه بسیاری از تولیدات فرهنگی اعم از فیلم و سریال و تبلیغات تلویزیونی و معماری و… تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی است که مصرف زدگی، دنیاطلبی، اصالت ثروت و رفاه و… در آن موج می زند.

اینجاست که زندگی غربی حتی در خصوصی ترین و جزئی ترین بخش های زندگی ما نفوذ کرده و به مدد صدها رسانه و تلویزیون غربی در حال پیشرفت است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabar

    adv ads

    ads ads ads ads