کد خبر: 118668 - تاریخ: یکشنبه، 4 سپتامبر 2016 - 16:58

ولایتی: همکاری با سازمان بین‌المللی مقابله با پول‌شویی به صلاح نیست

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری با سازمان بین‌المللی مقابله با پول‌شویی را به صلاح کشور ندانست.

به گزارشخوبان،دکتر علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار بعدازظهر یک‌شنبه با استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره ادعای تحریم قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه از سوی دو بانک ایرانی گفت: دلیل تحریم قرارگاه خاتم و قدس و یا دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که پیش‌تاز مبارزه علیه صهیونیست‌ها و حامیان صهیونست‌ها هستند این است که آنها در جهت مقابله با دشمنان اسلام گام بر می‌دارند.
ولایتی همچنین همکاری با اف ای تی اف سازمان بین‌المللی مقابله با پولشویی را به صلاح کشور ندانست و افزود: خودی‌ها نباید از نقشه‌های دشمنان تبعیت کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع افزود: کسی برنده است که بتواند مقاومت را ادامه دهد. اگر کسی در مقابل این تحریم‌ها مقابله نکند هر روز حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر می‌شود.
وی در رابطه با این که اگر ایران اف ای تی اف را نپذیرد این موضوع با برجام مرتبط خواهد بود؟ گفت: آن چه جوهره انقلاب اسلامی است مقاومت است. تا وقتی که مقاومت است پیروزی هم ادامه خواهد داشت. تجربه نشان داده مجموعه مقاومت یعنی عراق، سوریه، یمن، حزب الله و… هم‌چنین همه کسانی که از ایران حمایت می کنند هرگز از مقاومت خسته نمی‌شوند.

او در رابطه با پیام‌های امنیتی که پیوستن اف ای تی اف به دنبال خواهد داشت تاکید کرد: ما باید با این نوع محدودسازی‌ها مبارزه کنیم نه این که از آن‌ها تبعیت کنیم.

ولایتی هم‌چنین در رابطه با تشکیل جلسه قریب الوقوع  کمیته نظارت بر برجام خاطرنشان کرد: وظیفه کمیته این است که طرف مقابل را ملزم به عمل به تعهداتش کند. این جلسات تا حال 5 بار تشکیل شده است و این کار ادامه خواهد داشت. مسلما تعلل نخواهیم کرد.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/758


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads