کد خبر: 116130 - تاریخ: جمعه، 29 جولای 2016 - 13:56

امام جمعه رشت؛

رژیم آل خلیفه وابسته استکبار است/ مجلس قوانین مناسب را برای برخورد با حقوق نجومی وضع کند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که با وضع قوانین مناسب به دریافت حقوق‌ها رسیدگی کند و اجازه ندهد که هر کسی از بیت‌المال برداشت کند.

به گزارشخوبان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با بیان اینکه بهترین کلام,کلام خداست اظهار داشت: در آستانه شهادت رئیس مذهب امام صادق(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه تا زمان امام صادق(ع) شرایط اجازه نمی‌داد حقایق اسلامی به خوبی بیان شود، اظهار کرد: در روایات آمده امام علی(ع) چون با سرچشمه وحی پیامبر ارتباط داشت اعلم ائمه است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام علی(ع) بعد از پیامبر 25 سال در خانه نشست، تصریح کرد: در چهار سال حاکمیت امام علی(ع) برکات زیادی نظیر نهج‌البلاغه از ایشان به یادگار مانده و اگر تمام این مدت را حکومت می‌کرد، دریایی از معارف و اخلاق و علوم را به یادگار می‌گذاشت.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه تا زمان امام صادق (ع) شرایط اجازه نمی‌داد حقایق دین بیان شود، تصریح کرد: نقل حدیث و حقایق دین در زمان بنی امیه ممنوع شده بود.

وی با اشاره به اینکه در زمان امام حسن(ع) وامام حسین ع) به آنها اجازه داده نمی‌شد حرف‌های لازم را بزنند، گفت: بعد از شهادت امام حسین(ع) خفقان به‌گونه‌ای بود که امام سجاد(ع) با دعا مشغول بود و نمی‌توانست برای مردم حدیث بخواند و حقایق دین را بیان کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امام سجاد(ع) با کنایه و استعاره از طریق دعا به مردم تعلیم می‌داد، خاطرنشان کرد: در تاریخ حدود 400 الی 500 حدیث از امام سجاد(ع) باقی مانده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در اواخر زندگی امام باق(ع) موجی در جامعه علیه بنی امیه پدید آمد، اظهار کرد: حکومت بنی امیه آن قدر زشت‌کاری انجام داده بود که دوستانشان هم از آنها زده شده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امام باقر(ع) شاگردان زیادی را تربیت کرد بیان کرد: برخی از آنها حدود 100 هزار حدیث از امام باقر(ع) نقل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه قلمرو کشور اسلامی در زمان امام باقر(ع) وسعت یافت بیان کرد: بسیاری از کشورها تحت نفوذ و قدرت اسلام قرار گرفت و دانشمندان تحصیلکرده کشورهای مختلف در قلمرو حکومت اسلامی قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله مشکینی اظهار کرد: من در نوشتن برخی از کتاب‌ها از ایشان الهام گرفتم و ایشان طرفدار اسلام ناب و مخلص انقلاب بود.

آیت‌الله قربانی با اشاره به روز اهدای خون گفت: کسانی که خون اهدا می‌کنند جان انسان‌های دیگر را نجات می‌دهند.

وی با بیان اینکه در انگلستان 54 درصد از کودکانی که متولد می‌شوند پدرانشان شناخته شده نیست، اظهار کرد: کودکان در انگلیس اغلب به شیرخوارگاه منتقل می‌شوند و از شیر خشک استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ غربی باعث فروپاشی محیط خانواده می‌شود،  تاکید کرد: دختران و زنان ما الگوهایی نظیر حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) دارند بنابراین نباید از غرب الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه رژیم آل خلیفه در بحرین به استکبار غرب وابسته است، اظهار کرد: رفتارهای این رژیم و حامیان منطقه‌ای و جهانی آنها هیچ‌گاه از خاطر دنیای اسلام نمی‌رود و جنایات آنان بدون پاسخ نمی‌ماند.

آیت‌الله قربانی دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی را عامل ایجاد تبلیغات منفی دشمنان علیه جمهوری اسلامی خواند و اعلام کرد: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که با وضع قوانین مناسب به دریافت حقوق‌ها رسیدگی کند و اجازه ندهد که هر کسی از مال بیت‌المال برداشت کند.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/416


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads