کد خبر: 115580 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 جولای 2016 - 16:38

مدیرکل دامپزشکی گیلان:

مرغ هورمونی در گیلان وجود ندارد/استفاده از هورمون شایعه است

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه دام‌های هورمونی در گیلان و کشور وجود ندارد گفت: این موارد تنها شایعاتی بی‌اساس است و مبنای علمی ندارد.

به گزارش خوبان، سهراب عاقبتی صبح امروز در نشستی خبری در رشت اظهار داشت: از 1700 عامل بیماری عفونی 50 درصد آن میان انسان و حیوان مشترک است و عوامل انتقال بیماری می‌تواند ویروس، باکتری و انگل باشد.

وی بیماری‌های تب مالت، هاری و سل را بیشترین بیماری‌های مشترک انسان و حیوان اعلام کرد و گفت: امسال تاکنون 5000 دام را مورد آزمایش سل قرار دادیم که یک رأس آن مثبت بود و پنج کانون تب مالت و یک کانون بیماری سل نیز شناسایی شد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه در مورد  بیماری سل و بروسلوز برنامه مدونی را همگام با سایر استان‌ها انجام می‌دهیم تصریح کرد: دام‌ها بعد از شناسایی، مستقیم وارد کشتارگاه می‌شوند و کلیه کشتارها تحت نظارت دامپزشک دولتی انجام می‌شود.

عاقبتی خسارت‌های وارد شده بر هشت کانون شناسایی شده امسال را حدود 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این خسارت‌ها به‌طور مستقیم به دامدار وارد می‌شود بنابراین برای ادامه همکاری مستمر دامداران از محل اعتبارات به آنها غرامت پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان گیلان پایش کلیه دام‌ها، طیور و آبزیان را انجام می‌دهد اظهار کرد: کلیه اطلاعات دام‌ها در سامانه پایش ثبت شده است و این سامانه پردازش اطلاعات را انجام می‌دهد و گزارش لحظه به لحظه را به کاربر می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با تاکید بر اینکه از هیچ نوع هورمونی در دام‌های گیلان و کشور استفاده نمی‌شود مطرح کرد: استفاده از هورمون تنها شایعاتی بی‌اساس است و مبنای علمی ندارد و به‌وسیله افرادی که صاحب‌نظر نیستند گفته می‌شود.

عاقبتی با بیان اینکه استفاده از هورمون هزینه تولیدکننده را بالاتر می‌برد و توجیه اقتصادی برای استفاده از آن از سوی تولیدکننده وجود ندارد خاطرنشان کرد: مردم با اطمینان خاطر مرغ را مصرف کنند و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads