کد خبر: 114243 - تاریخ: شنبه، 2 جولای 2016 - 16:59

خاطره تلخ پرویز پرستویی از فرزند قربانی فاجعه حمله به ایرباس/ تقاضای هنرمندان تغییر نام فرودگاه بندرعباس به شهدای ایرباس بود/ از این همه بی توجهی دردم می گیرد!

بازیگر سینماو تلویزیون با تاکید براینکه نامگذاری خیابان یا فرودگاه بندر عباس به نام شهدای ایرباس خیلی هزینه بر نبود، گفت: چه هزینه ای دارد که تابلویی را برداریم و تابلویی را بگذاریم که یادآور تاریخ جنایات آمریکا در ایران است.

به گزارش خوبان، پرویز پرستویی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در سالروز حمله ناو آمریکایی به ایرباس ایران در پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر، اظهار کرد: حادثه ایرباس خیلی مهم است زیرا ۲۹۰نفر کودک و زن و مرد به شهادت رسیدند و در قعر آب های نیلگون خلیج همیشه فارس جان خود را از دست دادند و ما خیلی راحت از کنار آن گذشتیم.

یادآوری حمله به ایرباس ایران هرسال کم رنگ تر می شود

وی با اشاره به اینکه هر سال این حادثه کم رنگ تر عنوان می شود، اضافه کرد: در سال های اخیر برای اولین بار هنرمندان برای گرامیداشت این واقعه درمحل حاثه حضور پیدا کردند و از طریق شبکه پرس تی وی انعکاس خوبی داشت.

تقاضای هنرمندان از مسئولان تغییر نام فرودگاه بندرعباس به شهدای ایرباس بود

بازیگر سینماو تلویزیون با بیان اینکه دوستان صلح طلب در خود امریکا نیز به واسطه اقدام ما در ایران برنامه زنده خوبی در این باره داشتند، گفت: آنجا یک تقاضایی از مسئولان وقت از استاندار، فرماندار و… داشتیم و آن این بود که خیابان، فرودگاه یا محلی در بندرعباس را به نام شهدای ایرباس نام گذاری کنند.

پرستویی با اشاره اینکه در تشریح حوادث تاریخی دور و اطراف کم تر فعال هستیم،تصریح کرد: تقاضا کرده بودیم همچون نام گذاری خیابان هایی با عنوان نوفل لوشاتو و…، محلی را هم با نام شهدای ایر باس نامگذاری کنیم.

مبادا ماهیان خلیج فارس گوشت تن شهدای ایرباس را خورده باشند!

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان خاطره ای از یکی از بازمانگان حادثه ایرباس، ابراز کرد: فرزند یکی از شهدای ایرباس که بومی خلیج فارس بود می گفت ما یک سال لب به ماهی نمی زدیم که مبادا گوشت تن شهدای ایرباس را خورده باشند!

جابه جایی یک تابلو که یادآور جنایات آمریکا است چقدر هزینه دارد؟!

پرستویی با تاکید براینکه نامگذاری خیابان یا فرودگاه بندر عباس به نام شهدای ایرباس خیلی هزینه بر نبود، تصریح کرد: چه هزینه ای دارد که تابلویی را برداریم و تابلویی را بگذاریم که یادآور تاریخ جنایات آمریکا در ایران است.

وی با اشاره به اینکه ایمان دارم چیزی به خانواده حادثه ایرباس حتی به لحاظ حق مادی هم نرسید، چه برسد به حقوق معنوی، گفت: واقعا دل زده و دل چرکینم که در ۱۲تیر در تلویزیون به یاد شهدای ایرباس بنشینیم و فقط اندوهگین باشیم، چرا نباید نام آنها را زنده نگه داشت.

اقدامات فرهنگی باید یادآور جنایات بزرگ آمریکا باشد

پرستویی با طرح این سؤال که اگر فرودگاه بندرعباس فرودگاه شهدای ایرباس شود چه هزینه ای برای مسئولان استان و حتی دولت دارد، ابراز کرد: این اقدامات فرهنگی باید یادآور این فاجعه بزرگ به دست آمریکای جنایت کار باشد.

مسئولان روبان قیچی می کنند و ترتیب اثری به دستورات خود نمی دهند

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با تأکید بر اینکه چرا باید آمریکا با ناو وینسنسش دلش بخواهد یک هواپیمای مسافربری ایران را نابود کند؟!، گفت: مسئولان روبان قیچی می کنند و متاسفانه ترتیب اثری به دستورات خود پیرامون برنامه های کم هزینه فرهنگی نمی دهند.

از این همه بی توجهی دردم می گیرد

پرستویی با اشاره به اینکه باید شهدای ایرباس را نسل آینده بشناسند و با جنایات آمریکا علیه ایران آشنا شوند، اضافه کرد: ما به دل دل ماجرا و بر بالای سر شهدای ایرباس که استخوان های آنها هم پیدا نشد رفتیم و من دردم می گیرد که به این مهم بی توجهی می شود.

بودجه بیت المال به تاراج می رود اما برای فرهنگ سازی  هزینه نمی کنیم

پرستویی با تأکید بر اینکه هزینه ای برای این تاریخ سازی ها نخواهیم پرداخت، بیان کرد: میلیارد ها از این مملکت خارج شده و بودجه بیت المال به تاراج رفته است اما متأسفانه برای این فرهنگ سازی ها هزینه نمی کنیم.

قرار بود خانواده خلبان ایرباس به ماه عسل بروند!

وی با بیان اینکه قرار بود خانواده شهید محسن رضاییان خلبان هواپیمای مسافربری ایرباس به برنامه ماه عسل دعوت شوند، گفت: من با برنامه ماه عسل مشکلی ندارم وبرنامه خوبی است اما کلا با تلویزیون به دلایلی مشکل دارم تا برخی از اتفاقات در رسانه ملی اصلاح نشود ترجیح می دهم هیچ وقت تلویزیون نروم.

 

انتهای پیام/552


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads