کد خبر: 114051 - تاریخ: چهارشنبه، 29 ژوئن 2016 - 19:40

ناکفته های همسر شهید مدافع حرم سجاد عفتي

یام‌هایی که از سوریه برای من ارسال می‌کرد نوشته بود حضرت رقیه (س) به سنای من صبر بدهد زمانی که شهید شوم خود حضرت آرامش می‌دهد، غصه سنا را نخورید.

به گزارش خوبان: همسر شهید مدافع حرم سجاد عفتی گفت:سجاد ورزشکار و مربی کشتی و بسیار مهربان بود ولی معرفت، بارزترین ویژگی ایشان که زبانزد عام و خاص بود و دوستان بسیاری داشت.
سال گذشته سجاد دو بار برای مقابله با تکفیری‌ها به عراق رفته بود که پس از عید امسال در تکاپو بود تا به سوریه برود به ویژه پس از شهادت دوستش مصطفی صدرزاده از شهدای مدافع حرم، #شهید عفتی دیگر قرار نداشت و حتی یک بار به سوریه پرواز داشت که پروازش کنسل شد،زمانی که به سجاد می‌گفتم به سوریه نرود در پاسخ می‌گفت، این جنگ متصل به جنگ ظهور امام زمان (عج) است اگر امروز نروم یک تا دو سال دیگر همه باید برویم.
سجاد هیچ‌گاه در کارش کلمه نه را نمی‌آورد و به نرفتن فکر نمی‌کرد و می‌گفت، در سوریه به طور اسمی از حریم اهل بیت (ع) دفاع کرده و اما به طور رسمی از ناموس و ایران اسلامی دفاع می‌کنیم.
سجاد معتقد بود مردم سوریه مسلمان هستند و باید به دادشان برسیم؛ گرچه دوست داشت به لبنان برود ولی بیشتر مد نظرش رفتن به سوریه بود.
سجاد همیشه می‌گفت، ائمه اطهار (ع) در کشورهای عربی بسیار غریب هستند و حرم‌هایشان همیشه خلوت و به آن رسیدگی نمی‌شود،زمانی که سر قبر همرزم شهید مصطفی صدرزاده می‌رفتیم، خطاب به این شهید می‌گفت، قرارمان این نبود، قرار بود با هم برویم.حتی می‌گفت، بنرشهید صدرزاده که پایین بیاید عکس من در کوچه پدرم نصب می‌شود که پنج روز پس از چهلم شهید این اتفاق افتاد.در پیام‌هایی که از سوریه برای من ارسال می‌کرد نوشته بود حضرت رقیه (س) به سنای من صبر بدهد زمانی که شهید شوم خود حضرت آرامش می‌دهد، غصه سنا را نخورید.
به سجاد می‌گفتم به تنهایی نمی‌توانم سنا را بزرگ کنم ولی می‌گفت، مدد شهید زیاد است و در مورد سنا غمگین نباش که پس از گذشت چند روز از شهادت ایشان، سنا آرام است ولی شب‌ها دل تنگ پدر می‌شود.از شجاعت همسر شهیدم هرچه بگویم کم گفته‌ام چراکه ایشان خیلی دلیرانه در فتنه ۸۸ ایستادگی کرد و زمان عقد چشم‌شان به دلیل اینکه آجر خورده بود، ورم کرده بود.مسیر ولایت مسیر حق است
سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به خانواده شهید عفتی اذعان کرده بود که اگر سجاد عفتی و همرزم شهید که قطع ‎‌نخاعی شده بود، نبودند تعداد اسرا زیاد می‌شد چراکه عملیات تمام شده بود ولی رزمندگان مسیر را اشتباه رفته بودند.
به همین دلیل شهید سجاد عفتی و همرزمش بسیاری از اسرا را به عقب راندند ولی خودشان دلیرانه ایستادگی کردند که سجاد شهید و همرزمش قطع نخاع شد.

 

گفتنی است، شهید سجاد عفتی ساعت 21 شب یکشنبه 29 آذرماه شربت شهادت را نوشید و بنا به وصیتش پیکر مطهرش روز جمعه چهارم دی‌ ماه به منزلش در شهر آبیک آورده شد و مورد استقبال پرشور و با شکوه مردم و مسئولان شهرستان آبیک قرار گرفت و سپس برای تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید به شهریار منتقل شد.

انتهای پیام/45


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads