کد خبر: 113238 - تاریخ: جمعه، 17 ژوئن 2016 - 18:30

مهدی فرماندار رشت ؛

کتاب و کتابخوانی در فرهنگ ما ایرانیان نیز جایگاه مقدس و ویژه ای دارد

مهدوی:در جایی مشارکت در ساخت مسجد صورت می گیرد باید در کنارش فضایی برای کتابخانه اختصاص دهند و همچنین اگر مدرسه ای ساخته می شود باید محلی برای کتابخانه در نظر گرفته شود.

به گزارش خوبان ، سیدعیسی مهدوی، فرماندار شهرستان رشت روز گذشته در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با تبریک ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات همه روزه داران، اظهار کرد: کسی به ضرورت بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شک و تردیدی ندارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب ما مسلمانان با کلمه اقرأ آغاز شده است، گفت: کتاب و کتابخوانی در فرهنگ ما ایرانیان نیز جایگاه مقدس و ویژه ای دارد.

مهدوی افزود: مسئله کتابخوانی برای موضوع کسب علم و اطلاعات است و هر چه ما در زمینه انس با کتاب توانمندتر باشیم در توسعه و رشد کشور نیز توانمندتر خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز به کتاب و کتابخوانی اهمیت ویژه ای می دهند، تصریح کرد: یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید نیز تاکید بر گسترش فضاهای مطالعه و کتابخوانی و توسعه این فرهنگ است.

مهدوی با بیان اینکه برای رسیدن به این امر باید مشارکت مردمی و نهادهای NGO ها را به همراه داشته باشیم، گفت: باید از وجود همه نهادها و ظرفیت ها در این راستا بهره بگیریم.

وی اذعان کرد: اگر در جایی مشارکت در ساخت مسجد صورت می گیرد باید در کنارش فضایی برای کتابخانه اختصاص دهند و همچنین اگر مدرسه ای ساخته می شود باید محلی برای کتابخانه در نظر گرفته شود و امکان ورود عموم مردم برای بهره گیری از فضای کتابخانه فراهم شود و این امر در بحث ساختمان ادارات، شهرداری ها، آموزش و پرورش و … نیز باید لحاظ شود.

مهدوی ادامه داد: از این رو می توان با گسترش فضای مطالعه و کتابخانه‌ها، سرانه مطالعه و سرانه فضای کتابخانه ها را افزایش دهیم.وی دسترسی به کار کتابخانه ای را یک کار حاکمیتی دانست که با مشارکت خوب همه نهادها موثر خواهد شد.

مهدوی همچنین بر ضرورت مشارکت محلی و همچنین توسعه فرهنگ وقف برای این کار مشخص، تاکید کرد و افزود: شهرستان رشت با جمعیت یک میلیون نفری با مشکل سرانه فضای مطالعه روبرو است که امیدواریم با به بهره برداری رسیدن  کتابخانه مرکزی، در این راستا اقدام قابل قبولی انجام شود.

منبع:روابط عمومی فرمانداری رشت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads