کد خبر: 111020 - تاریخ: دوشنبه، 16 می 2016 - 10:06

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تغییر باورهای افراد خاص خطرناک ترین نوع نفوذ است

صومعه سرا- عضومجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تغییر مسیر و باورهای برخی عناصر خاص انقلاب، آن را خطرناک ترین نوع نفوذ در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خوبان، محمد حسین صفار هرندی در جلسه نشست بصیرتی «نفوذ فرهنگی» که شامگاه یکشنبه در مسجد شهرک امام خمینی (ره) شهرستان صومعه سرا برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه، اظهار کرد: نفوذ به اشکال مختلف در جامعه ظاهر می شود.

 وی بابیان به اینکه با توجه به تجربیات گذشته امروز شاید نفوذ از جنس موارد پیشین قابل تکرار نبوده، خاطرنشان کرد: نظام، دستگاه های امنیتی و قضایی از حوادث گذشته تجربیات بسیاری بدست آورده که نتیجه آن قطع راه نفوذ به شکل گذشته شده است.

وی وقوع حادثه هفتم تیر و هشت شهریور ماه و به شهادت رسیدن بسیاری از شخصیت های مهم انقلاب اسلامی را محصول همین نفوذ دانست و گفت: دشمن در گذشته از طریق ترور و بمب گذاری زهر خود را به انقلاب اسلامی وارد می کرد.

صفار هرندی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها این اتفاقات با دگرگونی و یک کودتای بزرگ همراه است، تصریح کرد: خوشبختانه به لطف الهی و به برکت وجودی امام خمینی (ره)، یارانش و آگاهی و هوشیاری ملت عزیز این نفوذ ها به ثمر ننشسته و مهم ترین ضربه آن فقط فقدان این شخصیت های بزرگ برای انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به تغییر مسیر دشمن و شناسایی افراد در داخل برای بهره گیری، گفت: به همین دلیل در آن دوران امام راحل فرمودند برای جذب افراد بایدگذشته آنها مورد تحقق و بررسی قرار گیرد.

وی به «نفوذ نظامی» صدام و رژیم بعث عراق بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به کشور اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در این شکل از نفوذ نیز با قدرتی که به تدریج نظام ما بدست آورد و شایستگی نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و پدافند ناکام مانده و اشراف و تسلط ما برعرصه هوایی و صیانت از کشور به گونه ای بوده که کمتر این نوع نفوذ به ذهن دشمن خطور می کند.

رخنه در بین خواص جامعه، پیچیده ترین نوع نفوذ

هرندی شکل های دیگر نفوذ را پیچیده تر از عملیات ترور و بمب گذاری و نفوذ نظامی برشمرد و اظهار کرد: امیر انتظام (سخنگوی دولت بازرگان) و بنی صدر (اولین رئیس جمهور) افرادی از این نوع نفوذ بوده که ملت به آنها اعتماد داشته درحالی که تصور جاسوس بودن آنها نمی رفت.

وی با بیان اینکه این گونه موارد مشابه بسیار در تاریخ ایران مشاهده شده است، گفت: این تجربه مسئولان را به این فکر انداخت که اگر می خواهند فردی را به عنوان مسئول برگزینند باید درباره صلاحیت و شایستگی های شخصیتی آنها، گذشته و حال بررسی و تحقیق شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه همین دلیل تأیید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان را جدی کرد، خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی موضوع تأیید صلاحیت ها برعهده شورای نگهبان بوده ولی کسی تصور نمی کرد که باید تا این اندازه بر روی آن دقت نظر صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به کور شدن سرنخ ورود چنین افرادی بعداز ورود شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت ها اشاره کرد و افزود: در این زمان بود که دشمن به فکر راهکارهای دیگری برای ضربه زدن و نفوذ در کشور و انقلاب افتاد.

وی ادامه داد: دشمن در آن سال ها تجربه کرده بود که گاهی می تواند با برانگیختن اعتماد افراد خاص کشور در کنار آنها قرار گرفته و از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند همانند بلایی که بر سر منتظری (قائم مقام رهبری) آورده و کار به جایی رسید که امام خمینی (ره) برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار برای انقلاب اسلامی در سال های آینده وی را عزل کرد.

صفار هرندی اظهار کرد: دشمن در این نوع نفوذ کار را به جای می رساند که فرد مورد نظر به جای اینکه نفرت و ضدیت خود را نسبت به اسرائیل و آمریکا نشان دهد در حوزه داخلی دخالت کند.

وی با بیان اینکه اسناد وزارت اطلاعات نشان می دهدکه بعد از دهه هفتاد منافقین، سلطنت طلبان، حزب توده و چریک ها تصمیم گرفتند که مبارزه سیاسی جدی انجام ندهند، گفت: آنها تصمیم گرفته اند که اصل مبارزه خود را از طریق نفوذ در داخل نظام و به دست خود عناصر داخلی نظام صورت دهند.

«نفوذفرهنگی» تأثیرگذاری برذهن و قلب انقلابیون

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام «نفوذ فرهنگی» را تأثیرگذاری بر ذهن و قلب انقلابیونی که تا دیروز در خط انقلاب بوده و تا آستانه شهادت نیز رفته اند دانست و اظهار کرد: دشمن می خواهد از زبان این افراد سخنی را به گوش مردم برساند که باورهای مردم نسبت به انقلاب را تغییر دهد.

وی مثال عینی این نوع نفوذ را مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان و خاطرنشان کرد: این نوع نفوذ می تواند تا این سطح مقام رسیده تاجایی براساس مدارک آشکار مشخص شد که این فرد طی نامه ای به سران فتنه ضمن تقدیر از آنها، توهین های ناشایستی به امام خمینی (ره) کرده و آنها را محکوم به پیروی از شخصیتی که دیکتاتور و قاتل ملت ایران بوده کرده است.

به گفته این مسئول فردی که چنین توهین هایی به بنیان گذار انقلاب اسلامی کرده می تواند به سمت مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و این بدان علت بوده که روی فکر و ذهن ایشان تأثیر گذاشته و حال من باید چکار کنم وقتی که حرف های متفاوت را از زبان آقای هاشمی می شنوم که متضاد با حرفهای گذشته ایشان بوده نتیجه و محصول نشستن این فرد در کنار ایشان است.

صفارهرندی در ادامه با بیان اینکه این آخرین نمونه نفوذ نبوده است به تبادل چندین جاسوس آمریکایی با زندانیان ایرانی در این کشور اشاره و تصریح کرد: فردی در بین این جاسوسان بود که آمریکا حاضر شد برای تبادل آن مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از اموال بلوکه شده ما را بدهد.

وی جیسون رضائیان را این عنصر عنوان کرد و گفت: این شخص به عنوان یک خبرنگار دو سال پیش وارد ایران شده و براساس واسطه تراشی ها به نهاد ریاست جمهوری وارد و با نزدیکان رئیس جمهور ارتباط برقرار کرد.

صفار هرندی در ادامه به واکنش مقام مسئول در قبال دستگیری جیسون رضائیان اشاره و اظهار کرد: این مسئول گفت با این اعمال آبروی کشور برده می شود و زمانی که اسناد و مدارک آشکار شد تازه متوجه شدند که فاجعه تا چه اندازه بوده است.

تغییر در باورهای افراد خاص خطرناک ترین نوع نفوذ

وی با اشاره به آخرین شکل نفوذ که خطرناک ترین آن نوع نیز است، افزود: در این نوع نفوذ فرد مأموریتی از بیرون نداشته ولی از جایی تغییر مسیر داده و به یک برآورد تازه می رسد که اصلا چرا انقلاب کرده وسی و چند سال کشور را براساس مسائل شرعی اداره کرده و چرا در این سال ها با جهانیان ارتباط نداشته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وقتی اینگونه سخنان از زبان رئیس دستگاه اجرایی شنیده می شود باید احساس خطر کرده و براساس بیانات امام خمینی (ره) در مورد نفوذی ها این افراد حرف های خود را از زبان افراد ساده لوح خواهند زد.

وی به موضوع برجام و صحبت وزیر امور خارجه آمریکا در مورد امضا آن توسط ایران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: آنها می گفتند با امضا برجام شاهد وفور نعمت و حل مشکلات خواهیم بود درحالی که چندین ماه از این موضوع گذشته و هیچ گشایشی رخ نداده است.

صفار هرندی این گونه اعمال را نتیجه مشاور افرادی دانست که به مسئولان القا می کنند برای کم شدن فشارها باید با این کشورها کنار آمده و به سخنان آنها عمل کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنگ زمانی شروع می شود که دشمن از بی دفاعی ما مطمئن شود، گفت: تازمانی که قدرت و اقتدار حفاظت هم از مرزها و خارج از مرزها خود را داریم دشمن جرأت جنگ برعلیه ما را ندارد.

وی با اشاره به اینکه نمی توان نسبت خیانت به مسئولان عالی رتبه نظام بست، اظهار کرد: اما مسئولان عالی رتبه نیز ممکن است اشتباه کرده و برآورده غلط ناشی از مشاوره عده ای از افراد که در مسیر انقلاب جا زده و القائات واقع نمایی بیرونی را به واقعیت های دورن ترجیح داده قبول کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads