کد خبر: 108114 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 آوریل 2016 - 18:46

مسئول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان:

مدافعان حرم حضرت زینب (س) از حریم ولایت دفاع می‌کنند

مسئول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان گفت: شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س)، مدافعان حرم ولایت هستند.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در مراسم سومین روز شهادت مدافع حرم «سعید مسافر» در مهدیه این شهر اظهار کرد: عظمت مجلس شهید عاقبت به‌خیری برای تمام شیعیان است.

وی با بیان اینکه شهید سعید مسافر، مسافر به طرف خداوند شد، تصریح کرد: امیدواریم مقصد همه ما خدا باشد.

این فعال فرهنگی گیلان شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) را مدافعان حرم ولایت دانست و افزود: شهدای مدافع حرم در این راه جان خود را فدا کردند.

به گفته وی، هدایت و محبت اهل بیت (ع) زمانی جاری می‌شود که میل به انسان کامل شدن در دل فرد پیدا شود و محبت نسبت به اهل بیت (ع) نیز زمانی در انسان به وجود می‌آید که میل به همراه شدن با ائمه (ع) دارد.

مهدوی با بیان اینکه جهاد اکبر جهاد با نفس است، افزود: جهاد با نفس زمانی ایجاد می‌شود که فرد تلاش می‌کند با ائمه (ع) سامان گیرد و بیشتر مدافعان حریم دین کسانی هستند که در رفاه زندگی نکردند.

وی با اشاره به اینکه در مهارت زندگی باید توجه به سیره ائمه (ع) داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای مدافعان حرم سبک زندگی اسلامی مهم است و شهید مسافر حیات طیبه خود را سامان داد.

مسئول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان، ادامه داد: شهید کسی است که به توفیق شهادت برسد و توفیق در معیت ائمه (ع) را پیدا می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه در زندگی فردی و اجتماعی خود باید غیرت به خرج دهیم، افزود: باید با شدت با کفار رفتار کرده و با افراد خودی با محبت رفتار کنیم و نخستین نشانه دین محبت به خدا و پیامبر (ص) است.

مهدوی با بیان اینکه کسانی که در اداره زندگی خدا را قبول ندارند از مراتب کفر است، گفت: یکی از مراتب کفر، تکفیر است.

وی مدافعان حرم را دارای غیرت اسلامی خواند و یادآور شد: تمام شهدای مدافع حرم تنها نسبت به تکفیری‌ها غیرت نداشتند بلکه به شیطان بزرگ آمریکا و اهل فتنه غیرت داشتند.

این فعال فرهنگی گیلان شهدا را اهل معیت با رسول خدا (ص) در تمام شئون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … عنوان کرد و افزود: رسم شهادت تنها اسلحه به دست گرفتن نیست بلکه معیت با امام عصر (عج) و ولایت از ویژگی آن است.

وی با اشاره به اینکه کسانی به شهادت می‌رسند که در معیت با انسان کامل را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: کسانی که مرگ بر آمریکای آنها کم شده معیت آنها نیز با امام زمان (عج) کم شده است.

مهدوی اظهار کرد: آنها که می‌گویند امروز دنیای گفتمان است باید بدانند اگر مقتدر نباشیم هیچ رحمی در دشمنان نیست.

این مسئول با بیان اینکه با ورود شهدای مدافع حرکت در مسیر جهاد اکبر اتفاق می‌افتد، یادآور شد: نمی‌شود فرد تجمل‌گرا باشد و بخواهد در معیت رسول خدا (ص) باشد.

منبع : فارس

انتهای پیام/84


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads