کد خبر: 108023 - تاریخ: چهارشنبه، 6 آوریل 2016 - 17:03

مهدوی فرماندار رشت ؛

برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان از بزرگترین اتفاقات سال 95 است

برگزاری مراسم شهدا از همه ابعاد مختلف قابل ارزش است،زیرا افکار افراد و جوانانی که در آن زمان در جبهه ها حضور نداشتند؛می توان از این طریق با زحمات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا کرد .

به گزارشخوبان: پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی یادمان جانباز شهید آیت‌الله صادق حسان‌بخش و نقش گیلان در پشتیبانی 8 سال دفاع مقدس در محل فرمانداری شهرستان رشت برگزارشد.

سید مهدوی فرماندار رشت گفت: خوشبختانه گیلان هم توانسته مانند دیگر استان ها زحمات و تلاش های شهیدان و جانبازان را ارج نهاد.

 وی درادامه اظهار داشت: برگزاری مراسم شهدا از کار های  بزرگی است که مایه افتخار از زمان جنگ است و این مراسمات را، راهی برای مبارزه با جنگ نرم دانست.

 وی معتقد است که برگزاری مراسم شهدا از بزرگترین راهکار های است که می توان جوانان را با هشت سال دفاع  مقدس آشنا کرد .

فرماندار در ادامه اذعان داشت: برگزاری مراسم شهدا از همه ابعاد مختلف قابل ارزش است،زیرا افکار افراد و جوانانی که در آن زمان در جبهه ها حضور نداشتند؛می توان از این طریق با زحمات رزمندگان هشت سال دفاع  مقدس آشنا کرد.

فرماندار شهرستان رشت افزود: رزمندگان هشت سال دفاع  مقدس گوش به فرمان امام با وجود مشکلات جنگ تا آخر ایستادگی نمودند و جان در این راه گذاشتند و فداکارانه برای حفظ نظام و دین و نوامیس خود جنگیدند، و ما هر چه از این بزرگواران و شهدا و جانبازان بگوییم کم گفته ایم.

مهدوی گفت این کنگره از بزرگترین اتفاقاتسال 95سال می باشد و امیدوار است که به برکت خون پاک شهدا سال سر شار از خوبی و برکت به دنبال باشد.

در ادامه این جلسه حسین داداشی مسئول امور کنگره هشت هزار شهید شهرستان های 8 سال دفاع  مقدس استان گیلان گفت:برای اولین بار کنگره 8000 شهید در استان گیلان و برای پانزدهمین بار درکشور برگزار خواهد شد .

وی در ادامه جلسه گفت: جنگ دفاع  مقدس 8سال طول کشید و اگر امروز در این باره و از فداکاری های رزمندگان،آزادگان جانبازان و شهدای دفاع  مقدس 8سال به شور و گفتگو بنشینیم باز جای بحث دارد .

داداشی معتقد است: باید در خصوص مسائل مهم جنگ و فداکاری های جوانان هشت سال دفاع  مقدس به نسل جوان امروزی تبیین و تفهیم شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:کلیه کار ها و اعزام ها در 8 سال دفاع مقدس استان گیلان ازطریق پشتیبانی شهر رشت انجام میشده است و این جای تامل دارد که در این باب تقدیر و قدردانی از تمامی دست اندر کاران در زمان جنگ شود .

حسین داداشی در ادامه گفت: در روز های آغازین 13 شهید بر سر پل ذهاب از استان گیلان تقدیم این انقلاب نموده ایم و همچنین گیلان ما 8000 شهید و 22 هزار جانباز تقدیم کرده است و این شواهدخودگواه این است که  استان گیلان در امر پشتیبانی هشت سال دفاع  مقدس فعال بوده و همیشه برای حفظ و پایداری نظام کوشیده است.

هدف از برگزاری این کنگره ها با موضوعات متعدد در شهرستانهای مختلف؛ تجلیل از همه پدران و مادران و همه عزیزانی است که در راه دفاع مقدس قدمی هرچند کوچک برداشته اند.

و در پایان افزود: بر گزاری این کنگره در شهرستان رشت در روز 1395/1/31 ساعت 10 الی 12 صبح در مکان  مصلی رشت با همکاری تمامی ادارات شهرستان رشت و انشاالله مشارکت حداکثری خانواده های شهدا برگزار خواهد شد .

منبع : روابط عمومی فرمانداری رشت

انتهای پیام/152


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads