کد خبر: 104678 - تاریخ: جمعه، 19 فوریه 2016 - 17:25

امام جمعه خمام :

انتخابات، به تعبير مقام معظم رهبري شبيه کوه يخي است که ابعاد پنهان آن به مراتب بيش از ابعاد پديدار آن است

هدف‌هاي انقلاب بايستي باقي بمانند؛ هدف عدالت اجتماعي، تحقق زندگي اسلامي به معناي واقعي که عزت دنيا و آخرت در زندگي اسلامي است

به گزارش خوبان: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره 13 جمادي الاول بنابه روايتي شهادت حضرت صديقة الکبري فاطمه زهرا(عليها السلام) است که پس از رحلت پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله و سلم) و غصب خلافت اميرالمؤمنين(عليه السلام) و ماجراي فدک و همينطور فعاليت هايي که در اين زمينه ها انجام داد و صدماتي که در راه دفاع از ولايت ديدند، به شدت بيمار شدند و آنچنان غم و اندوه ايشان را فراگرفته بود که هيچ راه خلاصي از آنها جز بواسطه گريه نداشتند. لذا بستر بيماري آن حضرت، جايگاه گريه و اشک و آه بوده است. از گمراهي امت غصه دار شدند.

وی افزود :  از غصب حقوق حقّه خاندان پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم) و اهل بيت(عليهم السلام) گريه مي کردند؛ از مظلوميت علي(عليه السلام) مي ناليدند که يار و ياوري ندارد؛ و اينکه برخي از همسران پيامبر(صلي الله عليه و آله وسلم) با دشمنان اسلام ملاقات مي کنند! و کساني بعد از پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم) مصدر امور را به دست گرفته اند که دغدغه دين پيامبر را ندارند.

حجت الاسلام عاشوری گفت : براي درک معناي هر انقلابي بايد به ديدگاه‌هاي رهبر آن انقلاب رجوع کرد. مثلاً براي درک اسلام بايد به فرمايشات پيامبر عظيم الشأن اسلام رجوع کرد. و از آنجا که ‌حضرت امام خميني(ره) علاوه بر داشتن نقش فرماندهي انقلاب، ايدئولوگ اصلي آن نيز بوده‌اند، بنابراين براي درک معناي انقلاب اسلامي، بايد به امام(ره) و آثار و گفتار ايشان مراجعه کرد. و يا همانطور که بعد از پيامبر اسلام بايد به نزديکترين افراد از حيث جايگاه به آن حضرت همچون ائمه معصومين(عليهم السلام) رجوع کرد.

وی افزود :  براي درک سخنان حضرت امام(ره) نيز بايد به کسيکه نزديکترين جايگاه را به آن حضرت دارد؛ يعني مقام معظم رهبري رجوع نمود. همانطور که حضرت علي(عليه السلام) در زمان پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم) از خودش نظري ابراز نمي کرد، دست اندرکاران نظام هم نبايد در امور کشوري از خودشان نظري جداي از رهبري بروز دهند؛ خصوصاً نظراتي که مخالف با نظرات رهبري باشد!. بلکه آنها بايد نظرات رهبري را تقويت کنند؛ و الا قدرت کشور تضعيف خواهد شد. مثلاً وقتي که مقام عظماي ولايت به فرماندهان نيروي دريايي سپاه، به خاطر دستگيري تفنگداران متجاوز آمريکايي مدال فتح مي دهند، ديگر کساني نبايد به گروه مذاکره کنندگان با آمريکا جايزه بدهند! و يا وقتي مقام معظم رهبري با تمام وجود از شوراي نگهبان در مقابل انواع تهاجمات بيگانگان دفاع مي کنند، ديگر نبايد برخي به تضعيف اين نهاد انقلابي برخيزند؛ تا رسانه هاي بيگانه هم با سوأ استفاده از فرصت، در صدد القاي وجود اختلاف بين مقامات نظام در قبال عملکرد اين شورا بربيايند.

وی تصریح کرد : مقام معظم رهبري با تأکيد بر شرکت گسترده در انتخابات  اسفند ماه  فرمودند:«مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصيرت و دانايي در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند. انتخابات، به تعبير مقام معظم رهبري شبيه کوه يخي است که ابعاد پنهان آن به مراتب بيش از ابعاد پديدار آن است. يعني ديگران فقط روز انتخابات را مي بينند! ولي دست اندرکاران آن، از ماه ها قبل در تلاش شبانه روزي و پيگيري مداوم هستند.

امام جمعه خمام گفت : هدف‌هاي انقلاب بايستي باقي بمانند؛ هدف عدالت اجتماعي، تحقق زندگي اسلامي به معناي واقعي که عزت دنيا و آخرت در زندگي اسلامي است، هدف پيشرفت و عزت. اگر اقتصاد ملي از درون نجوشد، به جايي نخواهد رسيد. مردم اميدي به بهبود وضعشان در سايه حضور شرکت هاي خارجي براي سرمايه گذاري در ايران ندارند؛ بلکه تنها خواست شان تلاش براي تحقق اقتصاد مقاومتي است. مثلا قرار بوده که در اثر رفع تحريم‌ها سرمايه خارجي جلب و در اثر آن اشتغال ايجاد شود. ولي برخي از مسئولين آمريکايي گفتند کاري مي کنيم که سرمايه داران دنيا جرأت حضور در ايران را نداشته باشند! حتي شرکت ايرباس رسما اعلام کرد، بدون اجازه آمريکا حاضر به فروش اين هواپيماها نيست!

 

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads