کد خبر: 103649 - تاریخ: جمعه، 5 فوریه 2016 - 16:55

حجت الاسلام عاشوری ؛

حضور حماسی مردم در انتخابات، غرب را پشیمان می کند

در تاريخ حيات سياسي هر ملتي روزهايي وجود دارد كه به‏دليل حوادثي كه در آن روزها اتفاق افتاده، از قبيل انقلاب يا استقلال ملي، به روزهايي تاريخي و با شكوه بدل گشته و گاه به يك سنت بزرگداشت تبديل شده‏اند.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته ی خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری در مسجد جامع خمام و درجوار امامزاده حسن (ع) با حضور نمازگزاران خمامی برگزار گردید.

وی درخطبه دوم با اشاره به تعبير بنيانگذار انقلاب اسلامى گفت: اراده الهى، ايمان و عمل به اسلام و انگيزه الهى علت اصلي سقوط طاغوت و پيروزى حق بر باطل بود؛ اما اين بيان، براى جهانى كه خدا و مذهب در تحولات اجتماعى و سياسى آن‏ها جايگاه و نقشى نداشت، ناآشنا و غيرباور مى‏نمود. اکنون نيز آنها باور ندارند که چنين انگيزه اي بتواند در مسائل مهم جهاني راه گشا باشد؛ ولي همانطور که رمز پيروزي انقلاب اسلامي همين انگيزه الهي بوده، رمز بقاء و استمرار آن هم همين است.

 

حجت الاسلام عاشوی گفت: درتاريخ حيات سياسي هر ملتي روزهايي وجود دارد كه به ‏دليل حوادثي كه در آن روزها اتفاق افتاده، از قبيل انقلاب يا استقلال ملي، به روزهايي تاريخي و با شكوه بدل گشته و گاه به يك سنت بزرگداشت تبديل شده‏اند. در بسياري از كشورها بزرگداشت اين روز با رژه و مانور ارتش يا جشن هاي محفلي و يا ساير مراسم‏هاي خاص برگزار مي‏شود. ولي در ايران هر ساله، مراسم سالروز پيروزي انقلاب اسلامي با راهپيمايي عموم مردم در سراسر کشور همراه است و مردم با شركت خود در راهپيمايي‏، با رهبر و آرمان‏هاي انقلاب اسلامي بيعت مي‏كنند. اين نوع بزرگداشت، برخاسته از ماهيت انقلاب اسلامي بوده و بيانگر مردمي آن مي‏باشد. گرچه انقلاب در سال 57 به پيروزي رسيد اما تا زماني كه خطر استكبار وجود دارد، بايد انقلاب را حفظ و ارزش‏هاي آن‏ را ترويج كرد. ضرورت وجود انقلاب اسلامي، تنها محدود به زمان وقوع آن در سال 1357 نبوده؛ بلکه نياز به آن هميشگي است. لذا بايد هر ساله در سالروز وقوع آن با آرمانهايش تجديد پيمان کرد. همان دشمناني که در مبارزه با آنها اين انقلاب بوقوع پيوست، هنوز هم هستند و ذره اي هم از دشمن آنان کاسته نشده است.

 

وی گفت: طرف آمريکايي و غربي بعد از انتخابات اسفندماه از تحريم‌هاي جديد خود، رونمايي خواهند کرد. تنها عاملي که مي‌تواند تحريم‌هاي جديد را منتفي سازد و غرب را از اين امر پشيمان نمايد، حضور حماسي و پرشور مردم در صحنه انتخابات و انتخاب يک مجلس انقلابي و در تراز جمهوري اسلامي است. حضور حداکثري اين پيام را دارد که مردم، فارغ از هر عقيده و مرام، از جمهوري اسلامي حمايت مي‌کنند و در مواقع ضروري در صحنه حضور مي يابند؛ و پاسخشان به هر گونه شيطنت آمريکا، مشابه پاسخي خواهد بود که نيروهاي سپاهي ما به تفنگداران آمريکايي در خليج‌فارس دادند و ضمن افزايش اقتدار کشورمان، طرف آمريکايي را به ذلت کشاندند.

 

حجت الاسلام عاشوری  در پایان خطبه افزود: اگر مجلسي روي کار ‌آيد که مشابه مجلس ششم باشد، نه تنها در قبال واگذاري امتيازات به طرف غربي، امتيازي دريافت و حتي درخواست نخواهد شد، بلکه اين ملت است که مورد توهين و تهمت قرار مي‌گيرد که چرا در مسيري گام برداشته است که باعث ناراحتي آمريکا و اذناب او شده است.

 

 

انتهای پیام/852


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads