کد خبر: 103454 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 فوریه 2016 - 11:32

نخستین ماشین های بدون راننده+تصاویر

نخستین خودروهای بدون راننده که قرار است در شهر لندن مورد استفاده قرار بگیرند بیشتر شبیه کپسول های متحرک هستند.

به گزارش خوبان، ماشین های بدون راننده که بیشتر شبیه کپسول هستند در حال حاضر در فرودگاه Heath row و به منظور انتقال مسافران در مسیر رفت و برگشت از پارکینگ تا ترمینال 5 استفاده می گردند، اما گویا پس از اعمال برخی تغییرات و سازگاری بیشتر آنها با محیط، قرار است از نیمه تابستان در خیابان های گرینوویچ تست شوند.

نخستین ماشین های بدون راننده لندن

خودروهای برقی مورد بحث به گونه ای بهینه سازی خواهند گشت که برای حرکت به ریل نیازی نداشته باشند. کنسرسیوم Gateway Project که حامی این پروژه محسوب می گردد اعلام نموده 7 دستگاه از این ماشین های خودران در باند فرودگاه Greenwich Peninsula استفاده خواهند گشت تا مسافران را بین ترمینال ها و پارکینگ جا به جا نمایند.

نخستین ماشین های بدون راننده لندن

دوره ی آزمایشی این خودروها سه ماه اعلام شده و به گفته ی «نیک رید»، مدیر فنی کنسرسیوم یاد شده، اگر نتیجه آن موفقیت آمیز باشد از این محصولات در شهرهای دیگر دنیا نیز استفاده خواهند نمود.

در آخر هم بد نیست بدانید سرمایه ی این پروژه 8 میلیون پوندی توسط آژانس خلاقیت و نوآوری دولت انگلستان به نام Innovate UK تامین گشته.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انهای پیام/852


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads