کد خبر: 101705 - تاریخ: جمعه، 15 ژانویه 2016 - 14:50

حجت الاسلام عاشوری در خطبه‌های نمازجمعه خمام؛

حق مردم،داشتن نماينده مومن و صالح است/جمهوري اسلامي ايران صبورانه اين همه نامرديها را تحمل مي کند

حضرت آيت الله خامنه اي دو مسئله را در انتخابات داراي اهميت فراوان دانستند: اول؛ «اصل شرکت در انتخابات» و دوم؛ «درست انتخاب کردن و رأي به نامزدهاي اصلح.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته خمام به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری خطیب  نماز جمعه خمام  در خطبه‌های خود با اشاره  تجربه 37 ساله جمهوري اسلامي در برگزاري انتخابات متعدد و برگزيده شدن سلايق گوناگون و بعضا متضاد سياسي با سليقه برگزار کنندگان، يکي از نقاط قوت نظام ما و از بزرگترين برکات آن است. اما اين نقطه قوت، همانقدر که براي دوستداران نظام خوشايند است،براي دشمنان انقلاب و يا آنان که بغض و کينه مردم را به دل دارند، غير قابل تحمل است؛ و لذا مي‌کوشند در آن تغييري ايجاد کنند! آنها ترديدافکني در ذهن‌ها را، نزديک‌ترين مسير رسيدن به هدف خود دانسته، و به دروغ و تهمت و شايعه متوسل مي‌شوند. و يا با حمله به شوراي نگهبان، چنان جوّ سازي مي کنند که افراد فاقد صلاحيت هم وارد عرصه انتخاب شوند. در حاليکه حق مردم، داشتن نماينده مومن و صالح است.

وی افزود: حضرت آيت الله خامنه اي دو مسئله را درانتخابات داراي اهميت فراوان دانستند: اول؛«اصل شرکت در انتخابات» و دوم؛«درست انتخاب کردن و رأي به نامزدهاي اصلح.

 

امام جمعه خمام عنوان کرد: آمريکا به دنبال «مديريت تنش» در منطقه است به گونه‌اي که هزينه‌هاي غرب و رژيم‌هاي وابسته به آن را کاهش داده و متقابلا هزينه‌هاي جبهه مقاومت را افزايش دهد. شرکت هواپيماهاي نظامي آمريکا در جنگ «الرمادي» به ويراني کامل شهر رمادي منجر شد به گونه‌اي که نه تنها هيچ انساني بلکه هيچ جنبنده‌اي زنده نماند در واقع الرمادي آزاد نشد بلکه از روي نقشه جغرافيايي محو گرديد! آمريکايي‌ها براي ترساندن ايران، بر جمعيت‌هاي شيعي در کشورهاي مختلف جهان فشار وارد مي آورند. کما اينکه در همين ايام شاهد مواردي از آن در نيجريه، افغانستان، پاکستان و آذربايجان بوده‌ايم. آنان «فشار» و «ديپلماسي» را به طور توأمان در ايران به پيش مي‌برند تا تغييرات عمده‌اي در رفتار ايران وارد کنند. البته رفتار بيش از حد ديپلماتيک ايران نيز آمريکايي‌ها را در اين مسير به اشتباه انداخته است. آنان گمان مي‌کنند اين سياست جواب مي‌دهد. چون ايران، ديپلماسي را که قبول کرده؛ پس مجبور است که فشار را هم تحمل کند! هم اينک طرح سخت کردن برداشت.

 

وی افزود: تحريم هاي ايران در مجلس نمايندگان آمريکا، به تصويب رسيده است؛ که بر اساس اين طرح، اوباما بايد براي برداشتن هر تحريمي از هر نهادي، ابتداء آن را در مجلس نمايندگان کشورش به تصويب برساند؛ که تقريباً از محالات است آنها چيزي را به نفع ايران تصويب کنند. آمريکاي جنايتکار، عربستان را به دشمني با ايران وادار کرده است تا به انحاي مختلف موجب آزار ما شود. سعوديها قبلاً به سفارت ايران در لبنان حمله کرده و با انفجار آن چندين نفر از بهترين فرزندان ايران و ياران حزب‌الله ما را به شهادت رساندند؛ حادثه تلخ فرودگاه جده را بوجود آوردند؛ در واقعه هولناک منا، صدها نفر از حاجيان ما را به شهادت رساندند؛ در توطئه کاهش قيمت نفت، آن را از 120 دلار به زير 30 دلار کشاندند؛ کشورهاي متعددي را وادار به قطع يا تنزل رابطه خود با ايران کردند.

 

حجت الاسلام عاشوری گفت: جمهوري اسلامي ايران صبورانه اين همه نامرديها را تحمل مي کند؛ چون که مي داند دشمن اصلي، اين بيچاره بدبخت نيست؛ بلکه آن آمريکاي جنايتکار است که سايه شومش همه مسلمانان جهان را آزار مي دهد. ما خواستار رهايي تمامي مسلمانان جهان از زير يوق آمريکاي جهانخوار هستيم.

 

انتهای پیام/ت 58


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. سید
     | 2016/01/15 - 22:48
    پاسخ

    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، درود بر حجت الاسلام عاشوری عزیز روحانی مبارز و مردمی شهر ما،

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads