کد خبر: 237878 - تاریخ: شنبه، 6 آوریل 2024 - 13:54

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

۱۴۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در گیلان شناسایی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با اجرای طرح گشت مراقبت اراضی کشاورزی و ملی در نوروز امسال ۱۴۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ صالح محمدی در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه بیشترین تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده با ۲۵ مورد مربوط به شهرستان ماسال بود، اظهار کرد: از این تعداد تغییر کاربری شناسایی شده برای ۲۴ مورد، تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اجرا شد، (طبق این تبصره اگر مرتکب پس از اعلام جهاد کشاورزی به اقدام خود ادامه دهد نیروی انتظامی موظف است بر اساس درخواست جهاد کشاورزی از ادامه کار متخلف جلوگیری کند).

وی افزود: در زمینه ۱۹ مورد دیگر هم تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اجرا شد و بر اساس آن ماموران جهاد کشاورزی با حضور نماینده دادسرا ضمن تنظیم صورتجلسه مستقیم نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه برگرداندند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بقیه تغییر کاربری های شناسایی شده نیز در حال انجام اقدامات قانونی مانند استعلام از مراجع ذیربط است، عنوان کرد: همچنین در اجرای این طرح ۷۲ گزارش مربوط به تغییر کاربری از سوی مردم اعلام شد که ۶۶ مورد از گزارش های تغییر کاربری از طریق سامانه ۱۳۱ دریافت شد و ۱۳ مورد نیز به صورت حضوری اعلام شده‌است.

وی اظهار کرد: مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تعطیلات نوروزی امسال نسبت به راه‌اندازی گشت امور اراضی در سطح استان اقدام کردند.

محمدی با بیان اینکه ۴۰ گشت ویژه در نوروز برای مراقبت از زمین‌های کشاورزی و ملی استان فعال بودند، اضافه کرد:۲۰ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و ۲۰ گشت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مدت به صورت شبانه‌روزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی و ملی در گیلان فعال بودند.

سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی با هدف ایجاد ارتباط مردم برای اطلاع‌رسانی؛ پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads