کد خبر: 232665 - تاریخ: جمعه، 15 سپتامبر 2023 - 19:28

این کمپوت جایگزین پروفن و ژلوفن است | اثر گیلاس ترش می‌تواند تا ۱۰ برابر اثر قرص آسپرین باشد

یک دستور خانگی قدیمی خوردن ۱۰ دانه گیلاس یا کمپوت این میوه در روز را برای رفع سردرد توصیه می‌کند اما آیا این توصیه افسانه‌ است یا اساس حقیقی دارد؟

به گزارش خوبان به نقل از جی پلاس، متخصصان دانشگاه میشیگان چند سال پیش تاثیرات مصرف کمپوت گیلاس را در درمان سردرد مورد بررسی قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیدند که این میوه خوشمزه تابستانی خواص بسیاری دارد.

 متخصصان می‌گویند خوردن روزانه ۲۰ گیلاس تاثیری مشابه مصرف یک قرص آسپرین ۵۰۰ میلی را دارد. پوست گیلاس خاصیت دردزدایی دارد. “آنتوسیان” یا ماده رنگی که موجب قرمز شدن پوست گیلاس می‌شود در تسکین درد نقش دارد.

به غیر از رنگ، طعم این میوه نیز در تقویت خاصیت کاهش درد موثر است. هر چقدر گیلاس پررنگ‌تر و ترش‌تر باشد تاثیر آن در دردزدایی بیشتر است. به جز پوست، خواص درمانی بیشمار دیگری نیز در گوشت گیلاس وجود دارد.

مواد رنگی موجود در گیلاس رادیکال‌های آزادی را که به غشاء سلول آسیب می‌رسانند خنثی می‌کنند، بنابراین بافت‌های همبند، پوست، عروق خونی و مفاصل را در پیری محافظت و از بروز سرطان و حمله قلبی جلوگیری می‌کنند. آنتوسیان موجود در پوست گیلاس ضدالتهاب است.

در سال ۱۹۹۹ محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که گیلاس درد معده و آرتریت را کم می‌کند. آن‌ها فهمیدند که اثر گیلاس ترش می‌تواند تا ۱۰ برابر اثر قرص آسپرین باشد.

مطالعات دیگر نیز کارایی‌های شفابخش این میوه تابستانی و آب آن را در درمان جراحات، درد‌ها و درد‌های عضلانی تأیید کرده است. مصرف ۲۵۰ گرم گیلاس در روز طی یک هفته اسیداوریک موجود در خون پایین می‌آورد و خطر بروز آرتروز را کاهش می‌دهد.

ویتامین C موجود در این میوه سیستم ایمنی را محافظت می‌کند و آهن آن گردش خون را سرعت می‌بخشد. مصرف گیلاس سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و یبوست را رفع می‌کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads