کد خبر: 230681 - تاریخ: شنبه، 17 ژوئن 2023 - 10:21

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ؛

توجه به کمیته بهره وری از منابع آب کشاورزی در گیلان اولویت دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم تجهیز سامانه‌های هوشمند آبیاری گفت: توجه به کمیته بهره وری از منابع آب کشاورزی در گیلان اولویت مند است.

به گزارش خوبان، صالح محمدی ، اظهار کرد: کشاورزی یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی در استان گیلان است که باید به فعلیت و شکوفایی برسد.

وی با اشاره به اهمیت کمیته بهره وری آب کشاورزی افزود: با توجه به وجود منابع آبی محدود در این منطقه، کمیته بهره‌وری آب کشاورزی بسیار مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اولویت بندی ها در کمیته آب کشاورزی، بیان کرد: این کمیته با هدف بهبود بهره‌وری آب در کشاورزی، ارائه راهکارهای مناسب و پایش عملکرد کشاورزان فعالیت می‌کند.

محمدی با بیان اینکه برای بهبود کمیته بهره‌وری آب کشاورزی در گیلان، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد، گفت: این روش‌ها شامل آموزش به کشاورزان در مورد روش‌های بهینه آبیاری، ترویج کشت گیاهان مقاوم به کم آبی، استفاده از سامانه‌های هوشمند آبیاری و پایش عملکرد کشاورزان است.

وی با بیان اینکه استفاده از سامانه‌های هوشمند آبیاری می‌تواند بهبود قابل توجهی در کمیته بهره‌وری آب کشاورزی داشته باشد، افزود: این سامانه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، میزان آب مصرفی را بهینه می‌کنند و به کشاورزان امکان مدیریت بهتر منابع آبی را می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تصریح بر اینکه ترویج کشت گیاهان مقاوم به کم آبی نیز می‌تواند بهبود قابل توجهی در کمیته بهره‌وری آب کشاورزی داشته باشد، گفت: این گونه گیاهان با مصرف کم آب، بهره‌وری بالایی دارند و به کشاورزان این امکان را می‌دهند تا با مصرف کمتر آب، محصولات با کیفیت و بازده بالا تولید کنند.

محمدی با اشاره به اینکه پایش عملکرد کشاورزان از جمله روش‌های مهم برای بهبود کمیته بهره‌وری آب کشاورزی است، اضافه کرد: با پایش عملکرد کشاورزان، میزان مصرف آب و کیفیت محصولات کشاورزی بهبود می‌یابد و این موضوع بهبود قابل توجهی در کمیته بهره‌وری آب کشاورزی دارد.

انتهای پیام

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads