کد خبر: 94219 - تاریخ: پنج‌شنبه، 29 اکتبر 2015 - 19:44

ایلامیان را سیل و مسئولان را غفلت برد

گزارشي از آخرین خسارت‌های سیل در ایلام+ تصاویر

سیل در ایلام امروز در حالی رخ داد که عدم توجه ستاد بحران استان به عمق حوادث اینچنینی، فاجعه دیگری آفرید و منجر به فوت چند شهروند و آوارگی تعداد دیگری از مردم شد.

به گزارش خوبان، بارش سیل آسای باران که توسط اداره هواشناسی استان ایلام پیش‌بینی شده بود، اما باز با غفلت دیگر مسئولان امر در استان سبب بروز خسارت‌های فراوانی در شهر ایلام شده که در یک نگاه و با یک دوربین می‌توان به عمق خسارت‌های این شهر پی برد.

یکی از شهروندان ایلامی در این باره می‌گوید: متأسفانه ثابت شده است که دولتمردان ما در استان مرد روزهای سخت نیستند، یعنی اگر دو ساعت دیگر بارندگی ادامه داشت، جز تعطیلی فکر دیگری به ذهنشان نمی‌رسید.

1

 

 

وی ادامه می‌دهد: اگر قرار باشد که مدیران در مواقع بحران تنها به تعطیلی ادارات و نهادها اکتفا کنند، پس تک‌تک شهروندان می‌توانند مدیر بحران باشند.

در ادامه حسن دشتی یکی دیگر از شهروندان ایلامی درباره سیل امروز بیان می‌کند: سیل امروز ایلام به گونه‌ای بود که یکی از مهمترین خبرهای کشور در تمامی شبکه‌های خبری سیما و خبرگزاری‌ها ب‌شمار می‌رفت، اما در اینجا این سوال مطرح است که مسئولان ارشد و نمایندگان دولت در قبال این سیل چه تدابیری اندیشیدند؟!

2

 

 

وی ادامه می‌دهد: با توجه به در پیش بودن کنگره عظیم اربعین و میزبانی استان ایلام از زائران حسینی، آیا بهتر نیست که وقایع این چنینی قبل از ایجاد حادثه پیش‌بینی و تدابیر امنیتی آن اندیشیده شود تا شاهد چنین مشکلات و خساراتی در استان نباشیم؟!

این شهروند ایلامی ادامه می‌دهد: معتقدم اگر مسئولین استان توانایی اداره بحران را ندارند، پس بهتر است این امور را به دست کاردان بسپارند، یا در نهایت مسئولیت را به بسیج مردمی واگذار کنند تا شاهد چنین خساراتی به مردم نباشیم.

3

 

 

در ادامه یکی دیگر از شهروندان ایلامی می‌گوید: باید قبول کرد استان ما فاقد زیرساخت‌های لازم است، یعنی اکنون تمام جاده‌های ایلام فرو رفته است و گویی زلزله آمده است که اگر اربعین هم به همین منوال شاهد بارش باران باشیم، قطعاً با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهیم شد.

4

 

 

فرشته احمدی با اشاره به عمق خسارت‌های وارده به مناطق قدیمی مرکز شهر ایلام بیان می‌کند: اکثر مسئولین استان در این رابطه کوتاهی کردند، یعنی عمق فاجعه در برخی از مناطق شهر ایلام تا حدی فجیع و دردناک بوده است که همین امر باعث نارضایتی مردم از ستاد بحران استان و مسئولین عضو این ستاد شده است.

وی با انتقاد از مسئولان شهری به دلیل بی‌توجهی در زیبایی شهر و استفاده نابه‌جا از سنگ‌های فراوان در میادین، معابر و خیابان‌‌های اصلی این شهر، می‌افزاید: معابر و خیابان‌های شهر ایلام به حدی از سنگ و گل و لای پوشیده شده است که در خصوص پاکسازی آن نیز کوتاهی به عمل آمده که این مهم مردم را به شدت نگران کرده است، چراکه با وقوع چنین وقایعه‌ای همانند سیل خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌های شهری و حتی منازل مردم وارد می‌شود.

این شهروند ایلامی می‌گوید: بی‌توجهی به ساختار شهری در شهر ایلام به حدی اسفبار است که فضای برخی از روستاهای دیگر مناطق کشور از این شهر بهتر و زیباتر است، به گونه‌ای که ایلام فقط یک روستای بزرگ است و هیچ نشانی از شهری بودن در آن نیست.

 

 

5

در ادامه این گزارش، یکی دیگر از شهروندان در خصوص قطعی آب و برق پس از سیل امروز ایلام بیان می‌کند: بی‌توجهی اعضای ستاد بحران باعث شده است که اکثر مردم سیل‌زده از قطعی آب و نبود شرایط نسبی امکانات گله‌مند شوند.

 

6

ولی‌الله کاکاخانی می‌افزاید: مسئولان امر باید در این رابطه چاره‌جویی کنند تا مردم کمتر با مشکلات مواجه شوند، چراکه مردم ایلام به اندازه کافی درگیر خسارت‌های مالی این حادثه شده و دیگر تحمل قطعی آب را ندارند.

در ادامه این گزارش، سایر تصاویر سیل امروز ایلام از نظرتان می‌گذرد:

7 8

منبع: فارس

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads