کد خبر: 58140 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 آگوست 2014 - 16:43

با حضور معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان؛

همایش پیش گیری از اعتیاد در خمام برگزار شد + تصاویر

همایش پیش گیری از اعتیاد عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: در این همایش که توسط سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت بر پا شده بود، سرهنگ عنایت رضایی پور معاونت فرهنگی سپاه قدس گیلان با اشاره به معضل اعتیاد گفت: اعتیاد معضلی است که اکثر جوامع درگیر آن می باشند ولی کشور ما از معدود کشورهایی است که بیشتر درگیر این قضیه می باشد.

وی افزود: برابر آماری که از سوی رسانه ها مطرح شده در داخل کشور حدود 2 میلیون و پانصد هزار معتاد داریم یعنی (تقریبا 3 درصد جمعیت کشور)، البته برخی معتقدند آمارها از این نیز بالاتر می باشد و حتی به 5 درصد می رسد. و این هشداری برای ماست تا جدی تر با این معضل مقابله نماییم.

رضایی پور مهم ترین بحث در مقابله با اعتیاد را بحث پیش گیری دانست و افزود: در گذشته به اعتیاد به عنوان یک جرم نگریسته می شد و با شخص معتاد مثل یک شخص مجرم برخورد می شد، اما از سال 1375 و با در نظر گرفتن دیدگاه کارشناسان، به فرد معتاد به عنوان یک فرد بیمار نگریسته می شود.

معاون فرهنگی سپاه قدس با اشاره به این که سن اعتیاد در حال کاهش است گفت: سابقاً سن مصرف اعتیاد بالای 45 سال بود، اما متاسفانه این آمار هم اکنون به 20 سال رسیده است.

این مقام مسئول با بیان این که 60 درصد اعتیاد ها از دبیرستان شروع می شود اظهار داشت: حدود 3/4 معتادان در بازه سنی 20 تا 40 سال قرار دارند که این آمار هشدار دهنده می باشد.

وی ادامه داد: 20 درصد از دانشجویان و 13 درصد از دانش آموزان به نوعی درگیر بحث اعتیاد هستند.

رضایی پور با اشاره به آماری در خصوص بالاترین ماده مخدر مصرفی تصریح نمود: در بین مواد مخدر، تریاک با 34 درصد مصرف بالاترین میزان مصرف را دارد و هروئین فشرده با 26 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تاثیر مواد مخدر در طلاق، اظهار نمود: طبق تحقیقات منتشر شده ،افرادی که بعد از سن 32 سالگی تصمیم به طلاق و جدایی می گرفتند، از 16 سالگی الکل استفاده کرده بودند و در 18 سالگی سیگار کشیدن را شروع کرده بودند. این افراد در 21 سالگی به طور حرفه ای مصرف مواد را شروع کرده بودند و زمانی که در 24 سالگی ازدواج می کردند، این ازدواج ها چند سالی بیشتر دوام نداشت.

 

 

پیش گیری از اعتیاد 1 پیش گیری از اعتیاد 2 پیش گیری از اعتیاد 3 پیش گیری از اعتیاد 4 پیش گیری از اعتیاد 5 پیش گیری از اعتیاد 6 پیش گیری از اعتیاد 7 پیش گیری از اعتیاد 8 پیش گیری از اعتیاد 9 پیش گیری از اعتیاد 10 پیش گیری از اعتیاد 11 پیش گیری از اعتیاد 12 پیش گیری از اعتیاد 13 پیش گیری از اعتیاد 14 پیش گیری از اعتیاد 15 پیش گیری از اعتیاد 16 پیش گیری از اعتیاد 17

 

 

انتهای پیام/113


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads