کد خبر: 45785 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 فوریه 2014 - 22:17

با حضور مهدوی فرماندار رشت؛

همایش سلامت مردان ایرانی در خمام برگزار شد

به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی، صبح امروز همایش سلامت مردان ایرانی با موضوع « سوانح و حوادث در کمین مردان ایران » با حضور فرماندار رشت در کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی، صبح امروز همایش سلامت مردان ایرانی با حضور فرماندار رشت در کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار شد.

این مراسم که با اهتمام مرکز خدمات درمانی و بهداشتی خمام یک و با همکاری بخشداری خمام برگزار شده بود در ابتدا دکتر نجف زاده رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت با مقایسه بهداشت در گذشته و حال گفت: هم اکنون در استان گیلان روستایی نداریم که فاقد خانه بهداشت باشد و در حال حاضر تمامی زایمان ها در بیمارستان ها صورت می گیرد.

وی با اشاره به تغییر شرایط جامعه افزود: همزمان با افزایش سطح آگاهی مردم، امکانات نیز گسترده تر شده است.

نجف زاده ادامه داد: نخستین مراسم سلامت مردان ایرانی در سال 1386 برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت رشت با اشاره به بیشتر بودن امید به زندگی در میان زنان ایرانی نسبت به مردان افزود: مردان به نسبت زنان، بیشتر در معرض خطر هستند و در نتیجه امید به زندگی در مردان ایرانی 71 سال و در زنان ایرانی 73 سال می باشد.

DSC00225

وی مراجعات مردان به پزشکان را نسبت به زنان کمتر دانسته و تصریح کرد: به همین منظور یک روز در سال معاینات مردان رایگان است.

نجف‌زاده با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز شغلی در جهان است، خاطرنشان کرد: در جهان هر ساعت ۴۰ نفر بر اثر حوادث شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

وی توجه به سلامت جامعه را در داشتن جامعه‌ای پویا مهم دانست و تصریح کرد: با حمایت از کارگر، در واقع هم کارگر و هم کارفرما توامان سود خواهند برد.

نجف زاده تصریح کرد: با رعایت عوامل بهداشتی، می توانیم یک کارگر را با تنی سالم برای سال ها در محل کار خود داشته باشیم.

این مقام مسئول ضمن تشکر از بخشدار و مسئول مرکز بهداشت خمام گفت: در بحران برف اخیر، با دستور بخشدار راه روستای تیسیه برای انتقال یک خانم باردار به بیمارستان باز شد و خانم آخوند زاده مسئول مرکز بهداشت خمام شخصاً این خانم باردار را تا بیمارستان همراهی کردند که جای قدردانی دارد و این نشان دهنده این است که شاخصه های بهداشت ما تا چه میزان خوب است. ما از کل نگری به سمت جز نگری در حال حرکت هستیم.
وی با بیان اینکه هر قدر در بحث بهداشت ورود کنیم و مشکلات را برداریم جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت، یادآور شد: با داشتن جامعه‌ای سالم، امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند که در این زمینه همه با هم باید تلاش کنند.
نجف‌زاده با تشکر از دکتر چمساز پزشک بنام خمامی افزود: این پزشک خیر ۶ دهه است که به کار طبابت در شهر خمام مشغول می باشند و یکی از افتخارات گیلان و بخش خمام به شمار می‌روند.
سعید سادات‌منصوری معاون پیشگیری بهزیستی گیلان نیز در این همایش ضمن بیان آسیب های مواد مخدر گفت: طبق تعریفی که از اعتیاد داریم، تعداد معتادان کشور ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که 90 درصد این افراد را آقایان و 10 درصد باقی مانده را خانم ها تشکیل می دهند.
DSC00256
وی در ادامه گفت: متاسفانه آمار زنان معتاد جامعه در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است. میانگین سن اعتیاد کشور پایین است و چیزی بین 32 تا 33 سال است.
سادات منصوری یادآور شد: در حال حاضر 5 مرکز زیر نظر بهزیستی در استان وجود دارد که این مراکز برای پیشگیری از انتقال بیماری های واگیردار، سرنگ را به صورت مجانی در اختیار افراد معتاد قرار می دهند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads