کد خبر: 45571 - تاریخ: شنبه، 22 فوریه 2014 - 12:09

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: نبايد سرنوشت کشور را به نتيجه مذاکرات گره زد/ هیچ کس در دنیا با مذاکره چیزی به دست نیاورده است

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به هفتادسال مذاکره اعراب با صهیونیست ها در خصوص موضوع فلسطین گفت: هفتاد سال مذاکره هيچ دستاوردي براي مردم فلسطين نداشته است. ما هم انقلاب اسلامي خودمان را در مذاکرة با شاه پهلوي بدست نياورديم؛ پيروزي در جنگ هم در اثر مذاکرة با صدام بدست نيامد؛

به گزارش خوبان: حجت الاسلام علریضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: شهيدان رجايي و باهنر در دوران تصدي وزارت آموزش و پرورش در سال 1359 اقدام به تأسيس ستادهاي امور تربيتي در مدارس کردند تا با گسترش فرهنگ اسلامي، دانش آموزان را به عمل به آن ترغيب کنند.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که همه ما موظف به تعلیم و تربیت اسلامی هستیم گفت:  براي ارزش هاي معنوي و کمالات انساني، نهايتي متصور نيست.

 

امام جمعه خمام با اشاره به ورود فرهنگ بیگانه و وارداتی در صورت کوتاهی در معرفی تربیت اسلامی، اظهار داشت:  در آن صورت، سنگرهاي عفاف و پاکدامني و نجابت و اخلاق، فرو خواهند ريخت. ولي اگر زيبايي ها و جذابيت هاي فرهنگ ديني در اختيار جامعه قرار بگيرد،انسان ها به مقتضاي فطرت ديني خود آن را خواهند پذيرفت.

 

خطیب نماز جمعه خمام با بیان این که تنها حسن مذاکرات هسته ای گرفتن زمان لازم از حریف است خاطرنشان کرد: هيچگاه نبايد سرنوشت کشور را به نتيجة مذاکرات گره زد. تنها حُسن مذاکرات، گرفتن زمان از حريف است تا بتوان با فراق بال بيشتري به استحکام مواضع داخلي خود پرداخت؛ و الّا هيچ کس در دنيا تاکنون با مذاکره چيزي بدست نياورده است.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به هفتادسال مذاکره اعراب با صهیونیست ها در خصوص موضوع فلسطین گفت: هفتاد سال مذاکرة اعراب با غرب و صهيونيستها، هيچ دستاوردي براي مردم فلسطين نداشته است. ما هم انقلاب اسلامي خودمان را در مذاکرة با شاه پهلوي بدست نياورديم؛ پيروزي در جنگ هم در اثر مذاکرة با صدام بدست نيامد؛ بلکه تنها راه غلبه بر دشمن فقط استقامت است که نصرت الهي را جذب خواهد کرد.

 

امام جمعه خمام اقتصاد مقاومتی را ضرورتي حياتي و اجتناب ناپذير خواند و تصریح کرد: تحريم قدرتهاي غربي باعث شد که فروش نفت ايران از چند ميليون بشکه در روز به يک ميليون بشکه کاهش يابد؛ و ورود پول آن هم در اثر تحريم هاي وسيع بانکي به داخل کشور غيرممکن شود. مقام معظم رهبري که از سالها قبل بر قطع وابستگي اقتصاد کشور به درآمدهاي نفتي تأکيد داشتند، گويا چنين روزهايي را مي ديدند. اما امروز که دشمن جبهه جنگ را به ميدان تحريمها کشانده است، خاکريز بلند ما در مقابل اين تهاجم آنها، اجراي اقتصاد مقاومتي يعني تکيه بر توانمندي هاي داخلي است.

 

حجت الاسلام عاشوری با تاکید بر تبعیت از رهبری در هر زمان گفت:  اگر همه ما سخنان رهبر معظّم انقلاب را به خوبي درک کنيم و در موضع گيريهاي سياسي و اجتماعي خودمان بکار ببريم، هيچگاه توطئه ها و وسوسه هاي شيطاني دشمن در ما اثر نخواهد کرد. آمريکا و اروپا از صهيونيستهاي وحشي و متجاوز و جنايتکار، تبعيّت مي کنند و ابايي هم ندارند! آنوقت ما از ولي فقيه مان که شبيه ترين انسانها به انبياست تبعيّت نکنيم؟!

 

خطیب نماز جمعه خمام در پایان خطبه های نماز جمعه با اشاره به رتبه نخست ایران از حیث ذخایر نفت و گاز گفت: ديديد يك مقدار لبخندى مشاهده شد، شركتهاى خارجى هجوم آوردند؛ ميخواهند بيايند، تا چه وقت ميتوانند آمريكايى‌ها روى اين لجبازى خودشان مقاومت كنند؟ اگر چنانچه ما بر روى توان خودمان تكيه كنيم، استقامت آنها در هم خواهد شكست. اصرار ميكنيم كه مسئولين به نيروى داخلى تكيه كنند؛ اين اگر شد، همه‌ درهاى بسته باز خواهد شد. خدا هم كمك خواهد كرد.

 

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads