کد خبر: 45172 - تاریخ: شنبه، 15 فوریه 2014 - 11:24

پیشنهاد امام جمعه خمام به تیم مذاکره کننده هسته ای؛

به ميزاني که آمريکايي‌ها توافق‌نامه را نقض کردند ايران هم آن را نقض کند

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام ضمن غیرقابل اعتماد خواندن آمریکا به گروه مذاکره کننده کشورمان پیشنهاد داد تا از توافق صورت‌گرفته انصراف دهند و يا به ميزاني که آمريکايي‌ها توافق‌نامه را نقض کردند، ايران هم آن را نقض کند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام علیرضا عاشوری، امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر که در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از رسول اکرم در خصوص زیرک ترین و احمق ترین افراد دنیا گفت: به فرموده پیامبر اکرم (ص) زيرک ترين افراد، کسي است که قبل از مرگ به حساب کارهاي خود رسيدگي کرده و نيکي هاي خود را افزايش دهد؛ و احمق ترين افراد، کسي است که از هوس هاي نامشروع خودش پيروي کند و در عين حال، آرزوي ورود به بهشت را داشته باشد.

 

امام جمعه خمام با اشاره به دیدار فرمانده معظم کل قوا در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش، رمز ماندگاری انقلاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب را صراحت در اعلام مبانی و مواضع دانست و خاطرنشان کرد: اين بيان شفاف و صريح مواضع، به دوره و زمان خاصي اختصاص ندارد و نبايد بنابر تشخيص‌هاي ناصحيح و ملاحظات بيجا بر آن گرد احتياط و پنهان‌سازي نشاند. نبايد اين‌گونه باشد که در تخاصم دورادور با دشمن، مواضع روشن و شفاف و قاطع داشت و در زمان گفت‌وگو، از صراحت و صلابت موضع کاست. نفس داشتن موضع صريح و محکم، توليد قدرت و اقتدار مي‌کند و با فرو بردن دشمن در لاک دفاعي، جرئت و جسارت را از وي مي‌گيرد. و اين، اصلي است که به‌کرات تجربه شده است.

 

خطیب نماز جمعه خمام با غیرقابل اعتماد خواندن آمریکا، به نقض بندهای توافق نامه ژنو از سوی آمریکا اشاره نموده و اظهار داشت:رفتار دولتمردان آمريکا پس از امضاي توافق‌نامه ژنو و نقض مواردي از بندهاي اين توافق‌نامه، نشان داد همان‌گونه که امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) بارها اعلام کرده‌اند، آمريکا قابل اعتماد نيست. تحريم چند شخصيت و شرکت طرف معامله با ايران که أخيراً انجام گرفت، آخرين مورد نقض توافق‌نامه ژنو است.

 

امام جمعه خمام در ادامه به گروه مذاکره کننده کشورمان پیشنهاد داد تا از توافق صورت‌ گرفته انصراف دهد و يا به ميزاني که آمريکايي‌ها توافق‌نامه را نقض کردند، ايران هم آن را نقض کند.

 

وی ادامه داد: توقف اکسيد کردن اورانيوم بيست درصد غني‌شده و نصب سانتريفيوژهاي جديد، مي‌تواند پاسخ ايران در جوابِ نقضِ آمريکايي‌ها باشد. اگر آمريکايي ها دارائي هاي ما را در سراسر دنيا به گروگان گرفته اند، ما هم بايد به عنوان مقابه به مثل، کشتي هاي تجاري و ناوهاي جنگي او را در خليج فارس به گروگان بگيريم.

 

خطیب نماز جمعه خمام، با اشاره به راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ماه ، مهم ترین گزینه روی میز ایران را ايمان به خداوند دانست و گفت: مردم هوشيار و غيرتمند ايران اسلامى، با حضور حماسى خود در راهپيمايى‏22 بهمن، يكى ديگر از گزينه هاى خود را در برابر دشمنِ گرگ ‏صفت روى ميز گذاشتند. گزينه‏اى كه با 75 ميليون فرياد در سراسر ايران همراه بود. گر چه افتخاراتِ ملت ايران در طول 35 سال گذشته همچون دفاع مقدس 8 ساله و پيشرفتهاي علمي تازه و فنّاوريهاي گسترده و حضور هميشگي مردم در صحنه و تقديم شهداي گرانقدر به انقلاب اسلامي، از گزينه هاي مهم ماست؛ ولي مهمترين گزينة روي ميزِ ما، ايمان به خداوند است که از هر سلاحي  مؤثّرتر مي باشد.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که رابطه با آمریکا هیچ وقت برای ما نفعی نداشته افزود:  در زمان طاغوت که ايران بهترين رابطة با آمريکا را داشت، ضعيف ترين کشور منطقه به حساب مي آمد! و به خاطر دوستي با رژيم صهيونيستي نيز منفورترين کشور بود؛ امّا امروزه علي رغم اينکه رابطه اي با آمريکا ندارد، از چنان قدرتي بر خوردار است که در ادبيات سياسي جهان به عنوان کليد منطقه به شمار مي رود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. یه بنده خدا
     | 2014/02/15 - 11:27
    پاسخ
    +1
    0

    محضر مبارک حجت الاسلام و المسلمین عاشوری
    سلام علیکم
    خداوند شما را حفظ بفرماید که این چنین در نشر معارف الهی و آگاهی مردم می کوشید.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads