کد خبر: 43577 - تاریخ: شنبه، 25 ژانویه 2014 - 10:42

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: دولت سوریه ظرف یک سال آینده کشور خود را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی می کند

حجت الاسلام عاشوری تصریح کرد: شواهد متعدد حاکي از آن است که دولت سوريه مي تواند ظرف شش ماه تا يک سال آينده، کاملاً کشور خود را از لوث وجود تروريست ها پاکسازي کند و قدرتمندتر از گذشته در صحنه بين المللي حاضر شود و بر اقتدار جبهه مقاومت، بيفزايد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به شبیخون فرهنگی که مکرراً از سوی مقام معظم رهبری هشداد داده می شود گفت: شبيخون فرهنگي که رهبر معظم انقلاب به خوبي به آن اشاره کردند، همين است که ابتدا ظواهر رفتاري انسان را از نحوه پوشش زنان و مردان، رفتار به همسايگان، آپارتمان نشيني، جدايي انسان ها از يکديگر و انس با حيوانات، پرخاش فرزندان نسبت به والدين و اينکه زمانه، فرق کرده است و من متعلق به عصر جديد هستم، در قالب فيلم هاي جذاب و بسيار مؤدبانه و در قالب استدلالي عوام پسند، عرضه مي کنند و بر اذهان عمومي مي نشانند، آنگاه بر فرهنگ آن جامعه سيطره پيدا ميکنند.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: پس از آن، هرچه که آنها گفتند از اين طرف پذيرفته مي شود و همه نگاه ها به دنياي غرب معطوف مي گردد که توليد جديد آنها چيست؟ و چون آنها دائماً ناقص هستند و اشکالات فراواني در فرهنگ آنها وجود دارد، لذا هر روز به دنبال يک مدل جديد مي گردند و به توسط رسانه هاي خود، آن را آخرين مرحله پيشرفت بشري و بعنوان تجدد و تمدن و مدرنيته معرفي مي کنند تا بدينوسيله هميشه مردم دنيا را به دنبال خود بکشانند.

 

وی حقیقت اولین و آخرین را در مکتب اسلام دانست و گفت:  متأسفانه مسلمين، مفتون و مرعوب و مغلوب فرهنگ غرب شده اند. و عوض اينکه به جَيب خود بنگرند و همچون حضرت موسي(عليه السلام) دست در گريبان خود کنند تا صاحب يد بيضا شوند، به جِيب بيگانه نگاه مي کنند و دست نياز به سوي آنها دراز مي نمايد.

SAM_8888

امام جمعه خمام راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را کنار گذاشتن تقلید از غرب دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ غربي فقط هواپيما و وسايل آسايش زندگي و وسايل سرعت و سهولت نيست؛ اينها ظواهر فرهنگ غربي است که نقش تعيين کننده اي هم ندارد؛ آنچه تعيين کننده است، باطن فرهنگ آنهاست که همان سبک زندگي مادي شهوت آلودِ گناه آميزِ هويت زدا و ضدِّ معنويت است. براي رسيدن به تمدن اسلامي نوين، بايد در درجه اول از تقليد غرب، پرهيز کرد و اين عادت زشت نگاه به بيرون را کنار گذاشت.

 

حجت الاسلام عاشوری سازش در برابر نظام سلطه استکبار آمریکا را تنها به منظور تعویض تاکتیک در شیوه مبارزه صحیح خواند و تصریح کرد: اگر ايران اسلامي امروزه برخي از فنّاوري هاي جديد خود را در اثر فشارهاي مستکبران، تعطيل کرده است فقط در چارچوب نوعي از تعويضِ تاکتيکِ مبارزه، قابل توجيه مي باشد و اميد و اطمينان ما به فرمايش مقام معظم رهبري است که فرمود: به اميد خداوند از اين مذاکرات، زيان نخواهيم کرد؛ و الّا اگر بخواهيم طبق خواسته ها و تفسيرهاي آمريکا از قراردادهاي اخير هسته اي، پيش برويم چيزي جز زيانِ غير قابل جبران، نصيب کشور نخواهدشد.

 

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به برگزاری نشست ژنو 2 ، آن را مراسم تدفين تروريست ها و مجلس ختم آنها و حاميانشان دانست و یادآور شد: رژيم صهيونيستي پس از شکست جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان در سال 1385؛ و بعد از گزارش کميتة 80 نفري وينوگراد، دريافت که بزرگترين عامل شکستش، حمايت هاي تسليحاتي و تدارکاتي دولت سوريه از حزب الله بوده است. لذا پنج سال تمام مقدمه چيني و هزينه کرد که بتواند آمريکا و اروپا و ترکيه و چند کشور عربي منطقه را با خود همراه کند تا با تغيير دولت سوريه، اين کشور را از محور مقاومت خارج نمايد. ولي پس از سه سال جنگ و ترور و جنايت، کشورهاي اروپايي و ترکيه و قطر مجبور شدند از اين درگيري ها فاصله بگيرند؛ حتي آمريکا هم به بهانه طرح روسيه از اقدام نظامي عليه سوريه، منصرف شد و اکنون فقط عربستان و رژيم صهيونيستي باقي مانده اند که بازنده بزرگ ميدان هستند.

 

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: شواهد متعدد حاکي از آن است که دولت سوريه مي تواند ظرف شش ماه تا يک سال آينده، کاملاً کشور خود را از لوث وجود تروريست ها پاکسازي کند و قدرتمندتر از گذشته در صحنه بين المللي حاضر شود و بر اقتدار جبهه مقاومت، بيفزايد.

 

امام جمعه خمام در پایان خطبه های نماز جمعه با اشاره به مقاومت جانانه مردم آمل در برابر کمونیست های وابسته به دولت شوروی در بهمن ماه 1360 گفت: کمونيست هاي وابسته به اتحاد جماهير شوروي سابق، با حمله تروريستي خود به شهر آمل قصد داشتند جبهة سومي را در مرزهاي شمالي کشور، علاوه بر جنگ عراق در مرزهاي جنوبي و غائله کومله و دموکراتِ کردستان در مرزهاي غربي، برپا کنند؛ و به خيال خام خودشان با گرفتن اين شهر، کم کم شهرهاي ديگر را هم با خود همراه نمايند و نظام اسلامي را وادار به تسليم در برابر ابرقدرت شرق کمونيستي کنند. ولي مردم مسلمان آن شهر، چنان مقاومتي از خود نشان دادند که توانستند قبل از رسيدن نيروهاي نظامي، جلوي پيشروي آنها را بگيرند و تعداد زيادي از آنان را به هلاکت برسانند؛ و اين فداکاري آنان براي هميشه در تاريخ کشور ما، ثبت و ماندگار شد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads