کد خبر: 38783 - تاریخ: شنبه، 16 نوامبر 2013 - 23:57

دکتر تلاشان در مسجد سیدالشهدای خمام؛

عمده نقطه ی ضعف ما، مباحث فرهنگی است/ اراده جمهوری اسلامی بر حفظ مقاومت در سوریه است

نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی عصر امروز در مسجد سیدالشهدای خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی عصر امروز در مسجد سیدالشهدای خمام توسط سپاه ناحیه مقداد برگزار شد.

دکتر حسن تلاشان مدرس دانشگاه در این نشست، نظام اسلامی ما را دارای نقاط ضعف و قوت خواند و گفت: باید نقاط قوت را بشناسیم و آن ها را تقویت کنیم و راه کاری برای حل و رفع آسیب ها و نقاط ضعف بیابیم.

وی ادامه داد: سرعت تولید علم در ایران 11 برابر تولید علم درجهان است و این برای ما یک نقطه ی قوت بزرگ محسوب می شود. ما در بسیاری از علوم در مرز دانش قرار گرفته ایم از جمله: علوم هسته ای، هوا و فضا، نانو و ژنتیک.

دکتر تلاشان، ایران را در بحث سیاسی و نظامی در منطقه در رتبه ی نخست دانست و افزود: ابرقدرت ها با همه ی تلاششان نتوانسته اند مسئله ی سوریه را آن طور که می خواهند حل کنند. چرا که اراده ی جمهوری اسلامی بر حفظ مقاومت است. برای همین این موضوع بیش از 2/5 سال است که ادامه پیدا کرده است.

این استاد دانشگاه، عمده نقطه ی ضعف ما را در مباحث فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: مسئله ی کار، بحث حجاب و عفاف، فرهنگ همسایگی و آپارتمان نشینی و فرهنگ رانندگی از جمله ی نقاط ضعف ما در بحث سبک زندگی اسلامی است.

وی راهکار رفع مشکلات را مراجعه به قرآن کریم دانست و تصریح کرد: این کتاب سبک زندگی اسلامی است و ما باید بیش تر از این با قرآن مانوس شویم.

دکتر تلاشان، تفسیر نمونه و المیزان را نمونه های بسیار خوب تفاسیر قرآن خواند و گفت: همه ی ما می دانیم که خداوند این کتاب آسمانی را بر پیامبرش نازل کرده و آن را در حد  واندازه ی درک و فهم ما پایین آورده تا ما بتوانیم از آن بهره بگیریم.

 

1 3 4 6 7 8 9 10

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads