کد خبر: 25113 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 می 2013 - 17:29

کواکبیان در رشت: دعوای34ساله مابا آمریکای جنایتکار ،شیطان بزرگ وخبیث باید روزی تمام شود/هیچ گروه اصولگرایی هاشمی را قبول ندارد

خوبان خبر: ما در خصوص اینکه آمریکا خصومت ورز، جنایت کار، خبیث و شیطان بزرگ است، هیچ حرفی نداریم، اما بحث من این است که بالاخره 34 سال است که داریم با این شیطان بزرگ “کل کل” می کنیم بالاخره یک جا باید این بحث تمام شود.

به گزارش خوبان به نقل از 8 دی، مصطفی کواکبیان کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم پایه رشت به سوالهای دانشجویان پاسخ داد که مشروح آن را در زیر می خوانید:

سوال:خداوند سرنوشت قومی را تغییر نخواهد داد مگر بدست خودشان.بنظر شما ما نغز این آیه را در سال 88 داشتیم؟آیا همان چیزی که خواسته مردم بود به وقوع پیوست؟

– من بارها گفته ام در سال 88 اصلاً قبول ندارم  تقلب شده باشد اما تا دلتان بخواهد تخلف صورت گرفته است.واقعیت این است که ما وزیر را نیز به مجلس آوردیم و که مثلاً آیا نمی شد این سهام عدالت را زودتر توزیع نمایید.من معتقدم  تخلفاتی که پیگیری هم نشد تأثیرگذار بود. الان هم مثل اینکه هیچ کس نمی تواند به آقای احمدی نژاد حرفی بزند و او هرکاری که دلش می خواهد می کند.

kavakebian (3)

– در رابطه بزرگان اصلاحات مثل آقای هاشمی و خاتمی اگر حضور پیدا کنند وضعیت شما به چه نحو.ی خواهد بود؟

ما خوشحال نمی شویم اگر این بزرگان به تعبیر شما! احساس تکلیف می کردند و می آمدند اما متاسفانه هیچکدامشان نمی آیند و البته من در مورد آقای خاتمی قبل از این گفته ام که حزب مصوبه داشت و گزینه اول ما ایشان بودند لذا اعلام کردیم که اگر ایشان بیایند ما به نفع ایشان کناره گیری می کنیم.

اما در مورد آقای هاشمی رفسنجانی، چون در حزب مصوبه نداریم، باید نشستی فوق العاده برگزار نماییم و قطعاً تصمیم گیری در آن نشست صورت خواهد گرفت.

– با توجه به این که شما در انتخابات مجلس رای نیاوردید آیا در انتخابات ریاست جمهوری رأی خواهید داشت؟

این مثل اینکه پاشنه آشیل ما شده است و هرجا که می رویم بیت الغزل سوالات شده است! من بارها پاسخ داده ام ببینید من رأیم داخل سمنان کم نشد 35درص حتی نسبت به مجلس هشتم بیشتر شد منتها کل استان را بسیج کرده و کار عجیبی انجام دادند . در تهران به من اسب تراوای نظام و مأمور اطلاعات و حکومت می گفتند.ولی در شهر مان مرا مخالف ولایت و اهل فتنه معرفی می کردند و با اس ام اس های عجیب و بد اخلاقی بر علیه من کار کردند.از طرفی آقای احمدی نژاد برای شورای شهر تهران هم رأی نیاورد ولی رییس جمهور شد. لذا نگران نباشید ما رأی حداکثری را کسب خواهیم کرد.

kavakebian (4)

-موضع شما در قبال آمریکا ، اسراییل ، فلسطین و سوریه چیست؟

ما در خصوص اینکه آمریکا خصومت ورز، جنایت کار، خبیث و شیطان بزرگ است، هیچ حرفی نداریم، اما بحث من این است که بالاخره 34 سال است که داریم با این شیطان بزرگ “کل کل” می کنیم بالاخره یک جا باید این بحث تمام شود و برمبنای عزت ، حکمت و مصلحت و اقتدار و منافع ملی خودمان ما بتوانیم به عنوان یک قدرت سیاسی مستقل برویم برای مشکلاتی مثل تحریم ها و مسائل هسته ای و پرونده سازی هایی که در بحث تروریسم و حقوق بشر بر علیه ما دارند به دنبال برقراری ارتباط باشیم.

بینید دو رویکرد وجود دارد یکی این است که تا قیامت قطع ارتباط داشته باشیم که این امکان پذیر نیست ، اصلاً فکرش را هم نکنید.اما رویکرد دیگر این است که ما می توانیم با یک کار کارشناسی این روابط را برقرار کنیم . همه کشورها دارند از این حالت قطع رابطه سوءاستفاده می کنند .شما چون استان گیلان هستید و در مرکز استان خود روسها چقدر با کارت ما بازی میکنند؟ اینکه ما می گوییم با آمریکا ارتباط برقرار کنیم پشت همه کشورهای عربی می لرزد. فکر می کنید خود صهیونیستها خوشحال می شوند؟

قطعاً ضد انقلاب خارجی نیز بیشترین مانع تراشی را خواهند کرد.ما می گوییم مذاکرات برد برد شروع کنیم چرا بیخود وقت خود را تلف می کنیم و دیدارهای مکرر بی فایده  برگزار می کنیم. دعوا جای دیگریست و باید بصورت ریشه ای آنرا حل کرد.کسی مخالف مذاکرات نیست خود مقام معظم رهبری هم در سخنرانی نوروزی خود در مشهد فرمودند که ما مخالف مذاکره نیستیم اما در مذاکره باید خطوط قرمز رهبری رعایت شود و ما هم همین را می گوییم.

در مورد فلسطین هم قائل هستیم که باید در آنجا رفراندوم برقرار شود   در سویه نیز باید ما منافع راهبردی و استراتژیکی داریم که باید آن را حفظ کنیم اما لزوماً تاکید بر شخص بشار اسد نداریم. ما در سوریه مخالفانی را که تروریست نیستند باید گفتگوهایی داشته باشیم و تصمیم گیری در بین مخالفان داشته باشیم.به نظر من موضع جمهوری اسلامی در سوریه خوب است و باید تقویت شود و توجه به گفتگوهای ملی بین خود سوریهای غیر تروریست بسیار مهم است.kavakebian (2)

– ویژگی هایی که رهبر انقلاب برای رییس جمهور فرمودند و فکر می کنید در شما هست را بیان نمایید و آیا ویژگیهای یک رییس جمهور مردمی را دارید؟

خوب نیست آدم از خود تعریف کند . شما بگویید کدام ویژگی در من نیست تا من در مورد  آن  توضیح دهم.

از 14سالگی تا امروز در مبارزه هستم و سه بار قبل از انقلاب دستگیر شدم به دادگاه اطفال رفتم و در سمنان گروه الخمینی را در 17 سالگی تشکیل دادم و همیشه در گروه های به نفع نظام کار کردم.برادر شهید و از خانواده شهید هستم و یکسال داوطلبانه به جبهه رفتم . افتخارم این است که در خدمت منویات مردم بودم و حتما یکی از 5 نماینده فعال مجلس هشتم بودم.

– در حالیکه برد آمریکا ، باخت ماست و برد ما باخت آمریکاست چگونه شما به برد- برد دست خواهید یافت؟و برای رفع تحریمها چه امتیازاتی خواهید داد؟

این که چه بدهید و چه بگیریرد کار  دقیق و حرفه ای است و کار دیپلمات  و دانشمندان هسته ای و… است و باید روی آن کار شود . مثلا ایران در مذاکرات پیشنهاد داده که ما غنی سازی 20در صد را متوقف می کنیم و شما تحریمها را بردارید و آنها قرار است جواب بدهند. برخی فکر می کنند اگر غنی سازی 20درصد تعلیق شود اسلام زیر سوال می رود.

– نظرتان درباره طرح آقای هاشمی چیست؟

طرح خوبی است ولی عملی نیست نمی توان فردی را پیدا کرد که هم اصولگراها قبولش داشته باشند و هم اصلاح طلبان ، خود آقای هاشمی را هیچ گروه اصولگرایی کامل پایش نمی ایستد (فردی از جمعیت: آقای مطهری) خود آقای مطهری می گوید که اصلاحاتیزه  شده است! و بعنوان حزب اصولگرا، حزبی از ایشان دفاع نمی کند.

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads