کد خبر: 237963 - تاریخ: شنبه، 13 آوریل 2024 - 12:02

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان ؛

در ایام نوروز بیش از ۱۰ میلیون گردشگر وارد گیلان شدند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان گیلان گفت: در ایام بازدیدهای نوروزی بیش از ۱۰ میلیون گردشگر وارد گیلان شدند.

به گزارش خوبان خبر ؛ ولی جهانی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: با شروع طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۳ فرودین ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیون خودرو وارد گیلان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان از ورود نزدیک به ۱۰ میلیون گردشگر به این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد گردشگر و مسافر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

او از ثبت اقامت افزون بر ۱۴میلیون و ۲۷۰ هزار نفر – شب اقامت در گیلان خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری ۸۲/۵۹ درصد از تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان در این ایام پُر شده است.

جهانی از ورود ۷۷۰ گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و افزود: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، کره جنوبی، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی، ژاپنی، مجارستانی، ایرلند شمالی، لبنانی، لیتوانی، بحرین و هندی بوده که این آمار به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱/۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان حدود یک میلیون و دویست هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳/۹۴ درصد افزایش داشته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads