کد خبر: 237944 - تاریخ: جمعه، 12 آوریل 2024 - 20:06

با ۵ طلا و ۳ برنز

فیروزپور و زارع طلایی شدند | قهرمانی مقتدرانه کشتی آزاد ایران در آسیا

در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، امیرحسین فیروزپور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران و امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران طلایی شدند.

به گزارش خوبان خبر ؛ در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، امیرحسین فیروزپور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جوانان و امیدهای جهان و طلای بزرگسالان آسیا، در دیدار فینال مقابل شرزود پویونوف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر ۳ به برتری رسید و چهارمین مدال طلای کشتی آزاد ایران در آسیا را بر گردن آویخت.

فیروزپور پیش از این در دور نخست مقابل ساتوشی میورا از ژاپن با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به برتری رسید. وی در در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل سوهه گانگ از چین با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل ماگومد شاریپوف کشتی گیر روسی الاصل بحرین و دارنده مدال برنز آسیا ۲۰۲۳ با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی فینال شد.

همچنین امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک به عنوان آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر آیال لازارف کشتی‌گیر کهنه‌کار و ۳۸ ساله از قرقیزستان که مدال‌های طلای آسیا و برنز بازی‌های آسیایی را در کارنامه خود دارد، به روی تشک رفت و در پایان در ۵ دقیقه و ۲۷ ثانیه با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به برتری رسید و پنجمین و آخرین طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل آنیرود از هند با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر شامیل شاریپوف کشتی گیر روسی الاصل بحرین  با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با هدایت محسن کاوه در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا با ۵ مدال طلای رحمان عموزاد در ۶۵، امیرمحمد یزدانی در ۷۰، محمد نخودی در ۷۹، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ۳ مدال برنز حسین ابوذری در ۷۴، هادی وفایی پور در ۸۶ و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم مقتدرانه به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

ابراهیم خواری در ۵۷ و رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز دیگر نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که از رسیدن به مدال بازماندند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads