کد خبر: 237909 - تاریخ: دوشنبه، 8 آوریل 2024 - 09:56

رئیس کل دادگستری گیلان:

دستگاه‌های نظارتی باید هزینه‌های بی‌قانونی مدیران را اعمال نمایند

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تاکید بر اجرای دقیق قانون و ضوابط، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید هزینه‌های بی‌قانونی مدیران را اعمال نمایند تا عمل‌نکردن به مقررات در جامعه تبدیل به عادت نگردد.

به گزارش خوبان خبر به نقل از روابط‌عمومی دادگستری گیلان مدیرکل دیوان محاسبات استان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری گیلان دیدار کرد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری گیلان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: دیوان محاسبات از دستگاه‌های پراهمیت و تأثیرگذار در نظام سلامت اداری کشور است.

 وی با تاکید بر امید آفرینی در جامعه تصریح کرد: مسئولان باید در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود طوری رفتار نمایند که اعتماد و امید مردم به نظام خدشه‌دار نشود.

 رئیس شورای قضایی استان در ادامه افزود: اعتمادسازی عمومی به نظام با عمل‌کردن دقیق به قانون و اجرای مقررات و ضوابط در جامعه به دست می‌آید.

 وی با بیان اینکه «پنجره واحد»، سامانه پرقدرتی است که در کل کشور فعال است؛ ولی متأسفانه استان گیلان کمترین بهره را از این سامانه برده است ابراز داشت: استفاده از ابزارهایی مانند «پنجره واحد» در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل‌ها ضروری است و اجرای دقیق آن درصد زیادی از دست‌اندازی‌ها و تعرض به بیت‌المال را کاهش خواهد داد.

 این مقام ارشد قضایی تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، مسائل زیست‌محیطی و پسماند را از معضلات بزرگ استان گیلان برشمرد و اظهار داشت: اجرای احکام تغییر کاربری‌های غیرمجاز و قلع‌وقمع چنین سازه‌هایی باید سریعاً اعمال شود تا دست تعرض سودجویان از اراضی کشاورزی و باغی کوتاه گردد.

 وی عبور دو رودخانه گوهررود و زرجوب در شهر رشت را فرصتی طلایی در جهت زیبایی شهر، ایجاد مراکز تفریحی در حاشیه رودخانه و جذب توریست دانست و ابراز داشت: متأسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح هم اکنون این دو رودخانه به تهدیدی برای استان تبدیل شده است.

 رئیس‌کل دادگستری استان در پایان با تاکید بر اجرای دقیق قانون و ضوابط تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید هزینه‌های بی‌قانونی مدیران را اعمال نمایند تا عمل‌نکردن به مقررات در جامعه تبدیل به عادت نگردد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads