کد خبر: 227142 - تاریخ: یکشنبه، 27 نوامبر 2022 - 14:09

مدیرکل دفتر امور روستایی و‌ شوراهای استانداری گیلان ؛

جمع‌آوری سطل‌های زباله از سطح روستاهای گیلان | از زباله تر کمپوست تولید شود

پیرعلایی ضمن اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری سطل‌های زباله از سطح هفت روستای استان گیلان گفت: در این هفت روستا همانند قدیم، مردم از محل تولید زباله تر شروع به تولید کمپوست کرده‌اند.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان، یاور پیرعلایی در جمع خبری با موضوع اجرای طرح جمع‌آوری سطل‌های زباله از سطح روستاها اظهار داشت: چنین دستورالعمل‌هایی از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها ابلاغ می‌شوند و برخی از آنها لازم‌الاجرا هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و‌ شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه برای تفکیک زباله از مبدأ و جمع‌آوری سطل‌های زباله به مردم هفت روستا آموزش‌های لازم داده شد، تصریح کرد: در این هفت روستا همانند قدیم، مردم از محل تولید زباله تر شروع به تولید کمپوست کرده‌اند.

پیرعلایی اذعان کرد: اگر قرار باشد همه ما بگوییم که دستگاه تحت امرمان در حوزه مدیریت زباله و پسماند دستگاه ناظر است هیچ مشکلی در استان گیلان حل نمی‌شود، بنابراین همه باید پای کار باشند زیرا با زیر سوال بردن دیگران به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

وی با تاکید بر اینکه همه دهیاران موظف به اجرای برنامه تفکیک زباله از مبدأ هستند اظهار داشت: ۱۱۲ مرکز دهستان در استان گیلان وجود دارد و قصد داریم در یک برنامه جامع‌، نظارت بر امر مدیریت پسماند را جزئی‌تر کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و‌ شوراهای استانداری گیلان ادامه داد: طبق آمار ۶۰۰ روستای استان گیلان برنامه تفکیک زباله از مبدا را انجام می‌دهند اما در حال راستی آزمایی این آمار هستیم تا ببینیم آیا واقعا این کار اجرایی شود.

پیرعلایی ضمن رد این موضوع که سطل‌های زباله در تمام روستاهای استان گیلان جمع‌آوری شده‌اند خاطرنشان کرد: سال گذشته در تمامی شهرستانهای استان گیلان با حضور فرمانداران، دهیاران و بخشداران دوره پنج ساعته و‌ فشرده تفکیک زباله از مبدأ را برگزار کردیم و امسال هم قصد داریم نسبت به استمرار این برنامه اقدام کنیم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads