کد خبر: 227105 - تاریخ: پنج‌شنبه، 24 نوامبر 2022 - 12:21

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان؛

تاسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی | امروز باید پژواک میرزا کوچک در اقصی نقاط جهان به صدا درآید

به گزارش خوبان،  باجلاسیه کنگره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی صبح امروز با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره، رهبر حزب‌الله عراق، جمعی از مدیران فرهنگی و طلاب و فضلای حوزه علمیه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی […]

به گزارش خوبان،  باجلاسیه کنگره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی صبح امروز با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره، رهبر حزب‌الله عراق، جمعی از مدیران فرهنگی و طلاب و فضلای حوزه علمیه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم آغاز شد.

رضا ثقتی در اجلاسیه دوم کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی که در شهر قم برگزار شد، با تاکید بر لزوم بازشناسی شخصیت این روحانی شهید و مجاهدت بارز عرصه ملی و بین المللی، اظهار کرد: این جلسات و بزرگداشت‌ها کمک شایان توجهی به زدودن غبار مظلومیت از چهره مغفول مانده ظرفیت‌های ملی و بین المللی کشور می‌کند.

 
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره گیلان و گیلانی ها، افزود: مردم گیلان به تعبیر رهبر انقلاب همیشه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بوده‌اند و میرزا کوچک نمونه بارز این مصداق است لذا باید روی آن وجهه مغفول مانده میرزا کوچک که روحانی و فقیه و مجتهد بود، بیشتر کار شود تا به اهداف اجلاسیه‌های کنگره ملی میرزا برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نمی‌توان میرزا کوچک را در اقلیم و اطلس گیلان محفوظ بداریم، گفت: اگر میرزا را به گیلان محدود کنیم، مردمان سراسر ایران و جهان را از شناخت این مبارز بزرگ و مجاهدت روحانی محروم نگه خواهیم داشت.

ثقتی ادامه داد: امروز باید پژواک میرزا کوچک در اقصی نقاط جهان به صدا درآید و نبایستی در یک اقلیم خاص یعنی موطنش فقط کار شود.

وی از اجرای ۷۰ عنوان رویداد و برنامه در ذیل کنگره ملی میرزا کوچک خبر داد و بیان کرد: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ اجلاسیه پایانی این کنگره در رشت برگزار می‌شود و لذا تمام هدف ما این است که خروجی این کنگره به تاسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی تبدیل شود تا محلی متمرکز جهت بازشناسی نهضت جنگل و رهبر شهید آن باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان راه اندازی بنیاد دائمی میرزا را با همکاری رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و اضافه کرد: باید این چهره پر ظرفیت و غنی استان گیلان و ایران را که صد سال پیش با تلاش و مجاهدت فراوان مینیاتوری از انقلاب اسلامی را ایجاد کرده، به نسل حاضر و آینده معرفی کنیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads