کد خبر: 222573 - تاریخ: دوشنبه، 30 می 2022 - 09:11

مدیرکل صمت گیلان:

خلع‌ید معادن فاقد توانایی فعالیت در گیلان/ مزایده ۴۵ معدن در گیلان برگزار شد

مدیرکل صمت گیلان با هشدار به معادن فاقد توانایی فعالیت در گیلان گفت: هر معدنی که توانایی فعالیت مناسب را نداشته باشد پس از اخطار لازم از ید اختیار بهره‌بردار خارج می‌شود و حسب قانون برای واگذاری به بهره‌بردار جدید به مزایده گذاشته می‌شود و در این خصوص هیچ مماشاتی نمی‌شود.

به گزارش خوبان، تیمور پورحیدری عصر امروز در جلسه شورای معادن گیلان در سالن شهید انصاری استانداری اظهار کرد: در گام اول در سال جاری ۴۵ مزایده معدنی برای فعال‌سازی بخش معدن گیلان برگزار شد که ۱۶ مورد آن درخواست اکتشافی و ۱۲ مورد آن پروانه اکتشاف و یک فقره گواهی کشف و همچنین ۱۶ فقره پروانه بهره برداری معدن بوده است. 

وی سلب صلاحیت از بهره‌برداران معدنی فاقد فعالیت اثربخش را عمده موارد قابل طرح در شورای معادن دانست و گفت: لازم است برداشت و بهره‌برداری معادن به صورت مستمر و تحت نظارت مسؤولین فنی و کاملا اصولی و کارشناسی باشد تا مشمول ماده ۵۴ قانون معادن و سلب صلاحیت نشوند. 

مدیرکل صمت گیلان با هشدار به معادن فاقد توانایی فعالیت در گیلان افزود: هر معدنی که توانایی فعالیت مناسب را نداشته باشد پس از اخطار لازم از یداختیار بهره‌بردار خارج می‌شود و حسب قانون، برای واگذاری به بهره‌بردار جدید به مزایده گذاشته می‌شود و در این خصوص هیچ مماشاتی نمی‌شود. 

پورحیدری با تاکید بر لزوم توجه بر بازنگری فعالیت‌های معدنی بیان کرد: کلیه فعالیت‌های معدنی به صورت مرتب در حال رصد و پایش می‌باشد و هر معدنی که روال قانونی را به درستی رعایت نکند، سلب صلاحیت خواهد شد. 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads