کد خبر: 222015 - تاریخ: دوشنبه، 9 می 2022 - 17:35

فرماندار رشت در خشکبیجار مطرح کرد ؛

بیمه اراضی کشاورزی راهکاری مناسب برای جبران خسارات ناشی از کم آبی

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر این مطلب که وقوع خسارت در اراضی بیمه نشده هزینه مضاعفی بر کشاورزان تحمیل خواهد کرد، گفت: انجام بیمه اراضی اهرام حمایتی قوی در جبران خسارات ناشی از کم آبی بوده و کشاورزان می توانند ضمن انجام بیمه اراضی شالیزاری خود، با دلگرمی اراضی خود را به زیر کشت ببرند.

به گزارش خوبان خبر ؛ حمید رضا امام پناهی در بازدید از اراضی شالیزاری بخش خشکبیجار که با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، سرپرست بخشداری خشکبیجار و مدیران کشاورزی و آب منطقه ای شهرستان رشت صورت پذیرفت، با تاکید بر ضرورت همیاری و همدلی کشاورزان با یکدیگر در زمان بروز بحران کم‌آبی، اظهار داشت: تاکنون با هدف تسهیل در آبرسانی به مزارع و مهیا نمودن شرایط مساعد تر برای استفاده از آب رها شده سد سفیدرود، عملیات لایروبی و پاکسازی ۱۷۰ کیلومتر از انهار کشاورزی شهرستان به اتمام رسیده است.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر این مطلب که وقوع خسارت در اراضی بیمه نشده هزینه مضاعفی بر کشاورزان تحمیل خواهد کرد، گفت: انجام بیمه اراضی کشاورزی و ترجیحاً بیمه سنگین کشاورزی در اراضی لشت نشاء و خشکبیجار که در پایین دست قرار دارند، اهرام حمایتی قوی در جبران خسارات ناشی از کم آبی بوده و کشاورزان می توانند ضمن انجام بیمه اراضی شالیزاری خود، با دلگرمی اراضی خود را به زیر کشت ببرند.

امام پناهی در پی صحبت بی‌واسطه با کشاورزان روستای شهرستان بخش خشکبیجار و استماع مشکلات آنان، با اشاره به اینکه روستای شهرستان آخرین نقطه‌ای است که از رهاسازی آب سد سفیدرود بهره‌مند می‌شود و سال‌ها با مشکل کم آبی مواجه بوده، اظهار داشت: روستای شهرستان دارای تعدادی آب بندان است که نقش مهمی در تامین آب زراعی مورد نیاز شالیزارهای آن داشته و ضرورت دارد تا دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را برای لایروبی این آب بندان ها صورت دهند تا با استفاده از ظرفیت آنها مشکلات و تبعات ناشی از بحران آب در این روستا به حداقل ممکن کاهش یابد.

 وی افزود: یکی از دغدغه‌های کشاورزان این منطقه در زمینه تامین برق می باشد که تا امروز تلاش های خوبی در رفع کمبودها صورت گرفته و نواقص باقیمانده نیز در موضوع تامین برق چاه ها و ایستگاه های پمپاژ با پیگیری مسئولین و ادارات مربوطه برطرف خواهد شد.

  امام پناهی در ادامه خواستار تسهیل در دسترسی و نحوه دریافت سهمیه سوخت نفت سفید کشاورزان برای کسب آمادگی لازم در مواجهه با بحران کم آبی گردید.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads