کد خبر: 218216 - تاریخ: شنبه، 25 دسامبر 2021 - 09:12

چرا به برنامه‌ریزی‌های خود عمل نمی‌کنیم/ راهکار‌های داشتن یک برنامه ریزی موفق

یک روانشناس اجتماعی گفت: یک برنامه ریزی موفق، می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به اهداف یاری کرده تا احساس بهتری از زندگی خود داشته باشید.

به گزارش خوبان خبر ، برنامه ریزی و تدوین فهرست کار‌ها یکی از ساده‌ترین وظایف روزانه‌ای است که مورد استفاده همه قرار می‌گیرد. با این حال، گاهی در مسیر رسیدن به اهداف ناامید و دلسرد می‌شویم و برنامه‌ریزی خود را رها می‌کنیم. بنابر اهمیت این موضوع، با یک روانشناس اجتماعی در مورد دلایل عملی نشدن برنامه ریزی و راهکار‌های یک برنامه ریزی موفق، گفتگو کردیم.

محسن منصوبی فر روانشناس اجتماعی در مورد اهمیت برنامه ریزی در رسیدن به اهداف گفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت در زندگی روزمره افراد، داشتن هدف است. منظور از هدف گذاری، موضوعات دور از دسترس و آرزو‌های دست نیافتنی نیست بلکه گاهی هدف، افزایش مهارت و ارتقا اجتماعی، فرهنگی و … است. برنامه ریزی می‌تواند برای امور روزمره و ساده‌ای باشد تا کیفیت محیط زندگی افزایش یابد.

منصوبی فر در ادامه به دلایل عمل نکردن به برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: اولین عامل، ترس از شکست است. اضطراب ناشی از شکست خوردن و سرزنش خانواده و اطرافیان، مانع از اجرای برنامه ریزی می‌شود.

وی در ادامه به عواملی از جمله، کمال نگری و احساس ناتوانی اشاره کرد و گفت: اهداف را باید در قالب برنامه‌های کوچکتر درنظر گرفت تا بهترین نتیجه را نسبت به توانایی خود دریافت کنیم.

منصوبی فر در مورد راهکار‌های برنامه ریزی موفق بیان کرد: هدف باید قابل دسترس در بُعد زمان و توانمندی هر فرد تدوین شود و حداکثر توانایی خود را در رسیدن به هدف، درنظر بگیرید. مرحله بعد تبدیل هدف به گام‌های کوچک‌تر است تا بتوان در زمان کمتری به اهداف رسید.

وی به اهمیت تعهد و احساس مسئولیت اشاره کرد و گفت: اگر خانواده و دوستان حمایتگری دارید، هدف گذاری خود و برداشتن گام اول را به آنان اطلاع دهید، زیرا حمایت و تشویق آنان، شما را به ادامه راه امیدوار می‌کند و نکته بسیار مهم در یک برنامه ریزی، توکل به خداوند است. استعانت از پروردگار سبب می‌شود تا مسیر صحیح را انتخاب کنیم. توکل و طلب کمک از خداوند که مافوق همه‌ی قدرت هاست به ما امیدواری و انگیزه‌ی حرکت در مسیر اهداف را می‌دهد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads