کد خبر: 215645 - تاریخ: چهارشنبه، 22 سپتامبر 2021 - 11:16

آغاز واکسیناسیون عمومی در گیلان/ محل و زمان تزریق را انتخاب کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز واکسیناسیون عمومی در استان، گفت: شهروندان می توانند با ورود با سامانه محل و زمان تزریق را انتخاب کنند.

به گزارش خوبان،  آبتین حیدرزاده صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه واکسیناسیون سراسری در استان گیلان نیز آغاز شد، اظهار کرد: تمام متولدان سال ۱۳۸۳ به قبل می‌توانند از طریق سامانه s alamat.gov.ir محل و زمان تزریق واکسن خود را انتخاب کنند.

حیدرزاده به تسریع روند واکسیناسیون در استان گیلان با پیگیری‌های انجام شده اشاره کرد و افزود: قطعاً رسیدن به سطح استاندارد از واکسیناسیون عمومی ایمنی جامعه را در برابر کرونا افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه بعد از واکسیناسیون نیز شهروندان باید همچنان تا کنترل و مهار کامل کرونا شیوه نامه‌ها را رعایت کنند، گفت: در روزها و هفته‌های اخیر با فروکش کردن موج پنجم و تسریع روند واکسیناسیون شاهد کاهش آمارهای بستری و ابتلاهای روزانه بودیم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه استمرار این روند به مشارکت مردم و اصناف و رعایت شیوه نامه‌ها بستگی دارد، ادامه داد: پرهیز ار حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و دوستانه باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه همچنین به تزریق دُز دوم واکسن برخی از شهروندان، افزود: افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و کمتر از یک هفته به تاریخ تزریق نوبت دوم آنها مانده می‌توانند از طریق سامانه سلامت محل و زمان دریافت نوبت دوم را انتخاب کنند.

حیدرزاده ادامه داد: سامانه واکسیناسیون از امروز بر اساس نوع واکسن تزریق شده در نوبت اول، فقط مراکزی را نمایش می‌دهد که همان نوع واکسن را تزریق می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای ثبت‌نام در این سامانه نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

کد خبر 5310737
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads