کد خبر: 215566 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 سپتامبر 2021 - 08:23

رکوردشکنی تزریق روزانه۳۲ هزار دز واکسن در رشت

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت از رکوردشکنی تزریق روزانه ۳۲۰۰۰ دز واکسن در شهرستان رشت خبرداد و گفت: در آمار بستری‌ها از تعداد ۴۳۵ بستری هفته گذشته به تعداد ۳۰۷ بستری در امروز رسیده‌ایم که شاهد کاهش ۳۰ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم.

به گزارش خوبان، علی فتح‌اللهی در جمع خبرنگاران از رکوردشکنی تزریق روزانه ۳۲۰۰۰ دز واکسن در شهرستان رشت خبرداد و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها حتی سپاه و بسیج پای کار هستند تا واکسیناسیون سریع‌تر انجام شود؛ در حال حاضر مراکز تزریق واکسن به صورت چشمگیر افزایش یافته و این نوید بسیار خوبی است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه برنامه ریزی لازم در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان صورت گرفته و طبق نوبت دهی روند واکسیناسیون آغاز خواهد شد، افزود: در حال حاضر حدود ۸۷ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان (عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص و …) با تعداد ۱۳۰۰ کادر اجرایی مشغول انجام واکسیناسیون می‌باشند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۷ درصد رسیده، گفت: بالا رفتن آمار روند رعایت پروتکل‌ها یقینا به کاهش شیوع این بیماری کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در آمار بستری‌ها از تعداد ۴۳۵ بستری هفته گذشته به تعداد ۳۰۷ بستری در امروز رسیده‌ایم که شاهد کاهش ۳۰ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم.

فتح‌اللهی با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در شهرستان از اول شروع کرونا تا امروز به ۴۳۰۷ نفر می‌باشد، تصریح کرد: تاکنون مجموعا ۵۳۰ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده که درصد تزریق دز اول ۵۰ درصد و دز دوم ۲۳ درصد در سطح شهرستان می‌باشد.

فرماندار شهرستان رشت تاکید کرد: با توجه به سیاست‌ها دولت و مصوبات ستاد کرونا در استان ضرورت بر این است که شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم؛ هر چقدر سرعت را بالا ببریم باید تعداد مراکز را افزایش دهیم و هر چقدر هم مراکز افزایش یابند باید شرایط و زیرساخت را فراهم کنیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه واکسیناسیون اصناف و مشاغل گروه یک با سرعت بالایی در حال انجام می‌باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در سطح کشور، امیدواریم که تا آخر این هفته شاهد ورود دز دوم برکت در سطح استان و شهرستان باشیم و با این اوصاف روند واکسیناسیون دز دوم این واکسن با سرعت زیادی صورت می‌پذیرد.

وی یادآور شد: در هفته گذشته تعداد ۲۴۵۶ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد  ۱۶۷ اخطار  و تعداد ۷ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads