کد خبر: 215091 - تاریخ: یکشنبه، 5 سپتامبر 2021 - 18:28

گفت‌وگوی خوبان خبر ‌با رتبه‌های برتر کنکورکارشناسی ارشد؛

محمدزاده: کلاس های آموزشی استفاده نکردم|حق پرست:بدون هدف و انگیزه قوی هیچ تلاشی ثمره نخواهد داد

در این میان پویا محمدزاده در رشته زبان و ادبیات عربی موفق شد رتبه ششم کشوری کارشناسی ارشد ناپیوسته را کسب کند و همچنین سوگند حق پرست نیز در رشته فیزیولوژی ورزشی حائز رتبه پازدهم کارشناسی ارشد شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ کنکور بزرگ‌ترین ماراتن ورود به دانشگاه‌های کشور امسال با تمامی چالش های کرونایی برگزار شد و آنرا به رزمایش و آزمونی برای ادامه روال عادی زندگی در شرایط کرونایی تبدیل کرد.

اما این رقابت این‌بار متفاوت از دیگر دوره های قبل برای داوطلبان آنها با استرس و دغدغه همراه بود و بعد از چندین بار کنکور ارشد به تعویق افتادن در نهایت مرداد ماه سال جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این میان پویا محمدزاده در رشته زبان و ادبیات عربی موفق شد رتبه ششم کشوری کارشناسی ارشد ناپیوسته را کسب کند و همچنین سوگند حق پرست نیز در رشته فیزیولوژی ورزشی حائز رتبه پازدهم کارشناسی ارشد شد.

رتبه ششم کنکور زبان و ادبیات عربی از خمام دلایل موفقیت خود را خانواده، و افرادی که زندگی وجود داشته و دارند را باعث پشت گرمی و حمایت من شدند را بیان کرد.  

پویا محمدزاده در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر با بیان اینکه سعی کردم ذهنم رو از هر ناملایمات و موانع خالی کنم،اظهار داشت: نه تنها از کلاس های آموزشی استفاده نکردم بلکه بخاطر شرایط کرونا کلاس های مجازی دانشگاه هم خوب برگزار نشد و من خودم در این راه تنها بودم.

رتبه ششم کشوری کارشناسی ارشد ۱۴۰۰با بیان اینکه طی شانزده‌ماه روزانه به‌طور میانگین ۸ ساعت مطالعه داشته‌ام. افرود: به نظر من اصلا نمیشه ساعت مطالعه رو تجویز کرد بلکه باید ساعت مطالعه به گونه ای باشه که داوطلب بتواند همه منابع رو بفهمه و به قدر کافی مرور کند.

وی با بیان اینکه اینکه برای خواندن درس باید اول منابع درست را به درستی انتخاب کرد، بیان داشت: نباید از منابع های مختلف استفاده کرد بلکه باید در طول روز برنامه بچینند و با مطابق همون مطالعه داشت.

محمدزاده تصریح کرد: توصیه‌ام به داوطلبان کنکور این است علاوه بر درس تو کار روزانه رنامه ریزی کنند و مطمئنا موفق خواهند شد.

سوگند حق پرست دیگر خمامی حاضر در کنکور ارشد که حائز رتبه پازدهم رشته فیزیولوژی ورزشی شد در گفتگو با خبرنگارخوبان خبر با اشاره به اینکه مهم ترین عامل برای شروع به هر کاری تعیین هدف است، افزود: بدون هدف و انگیزه قوی هیچ تلاشی ثمره نخواهد داد.

وی با بیان اینکه والیبال رو به صورت حرفه ای دنبال می کنم در کنارش هدف خودم رو روی تحصیلات تکمیلی دانشگاهی گذاشتم،تصریح کرد: هیچکدوم رو فدای دیگری نکنم و علاقه شدید بنده در این رشته و حمایت و تشویق خانوادم باعث موفقیم شد.

رتبه پازدهم کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی در پاسخ به این سؤال که آیا در کلاس‌های کنکور و تقویتی شرکت کرده‌ بودید؟ گفت: بنده در مقطع کارشناسی بدلیل حضور در اردوهای ملی و تمرینات لیگ برتر زمان خیلی کمی برای شرکت در کلاس های دانشگاه داشتم اما با کمک مشاور خوب تونستم برای زمان های خالی برنامه ریزی درستی انجام بدم.

حق پرست با بیان اینکه تجربه جدید و بسیار عالی بود ، افزود: ۱سال خیلی خوب و کامل درس خونده بودم و با توکل بخدا سر جلسه بدون استرس حاضر شدم.

وی در پایان گفت: شیوع ویروس کرونا و کنسلی اعزام تیم ها باعث شد وقت بیشتری رو برای درس بزارم.

انتهای پیام/۵۱۲۱۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads