کد خبر: 214858 - تاریخ: شنبه، 28 آگوست 2021 - 15:33

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ؛

درختان قطع شده در جنگل فتاتو جزء جنگل های هیرکانی نیست / قطع حدود ۱۶۰ اصله درخت در بیش از پنج هکتار از جنگل

میرحامد اختری با بیان اینکه درختان قطع شده در جنگل فتاتو خمام جزء جنگل های هیرکانی نیست، اظهار داشت: ثبت ملی جنگل های هیرکانی تنها در شهرستان های تالش، فومن و رودبار انجام گرفته است.

به گزارش خوبان خبر ؛ بر اساس تازه‌ترین واکنش به قطع درختان جنگل فتاتو شهرستان خمام که در رسانه ها با عنوان “غارت جنگل‌های گیلان” نام برده می‌شود، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادعای ثبت ملی میراث فرهنگی عرصه‌های جنگلی مذکور را رد کرده و آن را فاقد مدارک ثبتی می‌داند.

میرحامد اختری با بیان اینکه درختان قطع شده در جنگل فتاتو خمام جزء جنگل های هیرکانی نیست، اظهار داشت: ثبت ملی جنگل های هیرکانی تنها در شهرستان های تالش، فومن و رودبار انجام گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بیان داشت: به فرض هم اگر ثبت ملی شده باشد، همچنان سند به نام منابع طبیعی است ضمن اینکه مجوزی برای قطع درختان فتاتو خمام از سوی منابع طبیعی تا به این لحضه صادر نشده است.

اختری اضافه کرد: شخصی که ادعای مالکیت داشته برای قطع درختان درخواست داده بود که در مرحله تعیین قیمت بوده است، همچنین قانون به فردی که ادعای مالکیت داشته اجازه قطع درختان را می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطر نشان کرد: درختان قطع شده در فتاتو خمام دست کاشت و صنوبر بوده و جزء زراعت چوب به شمار می رود.

وی با اشاره به قطع حدود ۱۶۰ اصله درخت در بیش از پنج هکتار از جنگل فتاتو گفت: پرونده شخص متخلف در مراجع قضایی تشکیل شده ضمن اینکه تمام ادوات در آن منطقه شامل کانکس و غیره جمع آوری شده است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads