کد خبر: 212703 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 ژوئن 2021 - 19:15

معاون پارلمانی رئیس جمهور ؛

یکی از مطالبات به حق مردم خمام یعنی شهرستان شدن محقق شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با ابراز خرسندی از شهرستان شدن خمام در کشور گفت: برای ارتقا تقسیمات کشوری باید ملاحضات زیاد امنیتی، زیرساختی و اقتصادی شود که بسیار مهم بود.

به گزارش خوبان خبر؛ حسینعلی امیری عصر امروز در مراسم افتتاح فرمانداری خمام در سالن اجتماعات این فرمانداری با بیان اینکه خیلی از یاران امام راحل(ره) از گیلان بودند اظهار کرد: هرگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی به حضور مردم نیاز داشت گیلانیان پای کار بوده و از ایران اسلامی دفاع کرده و دعوت‌های مقام معظم رهبری را لبیک گفتند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با ابراز خرسندی از شهرستان شدن خمام در کشور افزود: در دولت تدبیر و امید یکی از مطالبات مردم گیلان یعنی شهرستان شدن خمام محقق شد
امیری با تاکید بر اینکه تبدیل شدن یک بخش به شهرستان دارای ملاحضات بسیار زیادی است، بیان کرد: برای ارتقا تقسیمات کشوری باید ملاحضات زیاد امنیتی، زیرساختی و اقتصادی شود که بسیار مهم بوده و نیاز به همدلی و خرد جمعی است که این امر در گیلان محقق شد.

وی با بیان اینکه خمام دارای شرایط ژئوپلیتیکی بسیار زیادی است، تصریح کرد: مطابق با قانون تقسیمات کشوری شهرستان شدن خمام با مخالفت‌هایی رو به رو بوده است ولی این منطقه از گیلان دارای شرایط ژئوپلیتیکی و ترانزیتی بسیار خوبی بوده و شهرستان شدن آن به رشد اقتصادی گیلان و منطقه کمک می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با ارتقا ادارات شهرستان خمام خبر داد و افزود: با شهرستان این منطقه قطعا عدالت اجتماعی به نحو احسنت در خمام اجرایی شده و ادارات این شهرستان ارتقا خواهد یافت و وزارت نیرو، ورزش، راه و شهرسازی و بهداشت ادارات خود را در این شهرستان مستقر کردند.

 ارسلان زارع  همچین  در آیین با بیان اینکه هر نقطه از جغرافیای گیلان کهن و متمدن، به هنری شهره است، اظهار داشت: فعالیت افزون بر ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ۸۵ رشته تخصصی در این استان، فرصتی ممتاز فراهم کرده تا با بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصادی این میراث‌های فرهنگی، هم بستر برای اشتغالزایی هموار و هم دست‌ساخته‌های سرشار از ذوق هنرمندان گیلان، شناسانده شود.

وی افزود: در این منطقه نیز روستای ملی حصیربافی فشتکه توانسته با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردم بویژه بانوان مستعد، گامی موثر در شناساندن این هنر دیرینه گیلانیان برداشته و نقش‌آفرینی کند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه خطه گیلان علاوه بر تاریخ درخشان، از ظرفیت منابع انسانی، اجتماعی و فرهنگی غنی برخوردار است، گفت: علمای بزرگ، فرهیختگان و اندیشمندان بزرگی که از این سرزمین و از دامان این جامعه برآمدند، از اصلی‌ترین و افتخارآمیزترین سرمایه‌های این خطه محسوب می‌شوند.

زارع ایجاد شهرستان جدید خمام را از انتظارات مردم این منطقه دانست و اظهار داشت: این تغییر در ساختار تقسیمات کشوری، در راستای کمک به توسعه پایدار و متوازن منطقه در جهت نزدیک شدن به شاخص های رشد، عدالت اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته است.

وی به اهمیت حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی و امید و اعتماد مردم اشاره و زنده نگه داشتن این شاخص ها را از مهم‌ترین مسئولیت های نخبگان و دلسوزان کشور دانست و افزود: انتخابات، یکی از فرصت های کلیدی برای بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است که باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم خوب کشورمان در هر زمینه و هر مرحله ای که لازم بوده کم نگذاشته و به انقلاب و نظام اسلامی کمک کرده اند، گفت: مردم ایران و گیلانیان عزیز، مردمی مهربان و همدل هستند و خدمت به این مردم توفیق بسیار زیادی است.

در پایان این مراسم؛ از تابلوی تأسیس فرمانداری شهرستان خمام پرده برداری شد.

 

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads