کد خبر: 210724 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 مارس 2021 - 10:41

افزایش ۶ درصدی صید در آبهای ساحلی گیلان

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات استان گیلان از افزیش شش درصدی صید نسبت به سال قبل در آبهای ساحلی گیلان خبر داد .

به گزارش خوبان ، اکبرایلدرم روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت : شرکت های تعاونی پره گیلان از ابتدای فصل صید تاکنون(از ۲۰ مهرماه) یکهزار و ۲۰۲ تن انواع ماهیان استخوانی از سواحل گیلان صید کرده اند.

وی اضافه کرد: از این مقدار ماهی صید شده در گیلان ۶۱۷ تن معادل ۵۱ درصد کل صید ماهی کفال،۵۳۶ تن یعنی ۴۵ درصد مجموع صید ماهی سفید ، ۱۱ تن کپور معادل درصد و ۳۸ تن نیز سایر گونه ها مانند سوف، سیم و انواع کولی ها هم سه درصد می باشد.  

وی ارزش فروش ناخالص صید را یکهزار و ۶۵ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد : سرانه صید هر یک از ۴۹ شرکت پره صیادی ۵.۲۴  تن است که کمترین صید در حوزه شهرستانهای انزلی ، لنگرود و تالش اتفاق افتاده است .

ایلدرم تصریح کرد : چهار هزار صیاد در ۱۵ هزار مرتبه پره کشی این مقدار ماهی را در سواحل گیلان از آستارا تا چابکسر صید کرده اند.  

وی خاطر نشان کرد: در ۱۵۸ روز گذشته ( از آغاز فصل صید تاکنون) صیادان گیلانی ۴۲ روز به علت کولاکی بودن دریا و چله خشکی فعالیت صیادی خود را متوقف کرده اند .

گیلان از کانون های صیادی در شمال کشور است و چهار هزار صیاد در قالب ۵۱ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی استان به صید ماهی می پردازند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads