کد خبر: 210113 - تاریخ: شنبه، 27 فوریه 2021 - 09:01

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

پرسه کرونا در شلوغی بازارهای گیلان/ شهروندان و کسبه رعایت کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شلوغی بازارهای نوروزی را دغدغه مسئولان عنوان کرد و گفت: تجمع مردم در بازارها زمینه را برای افزایش انتقال و شیوع کرونا فراهم می کند.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۶۹ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند، اظهار کرد: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان ۳۱۰ نفر است که از این تعداد ۷۰ نفر شرایط بد داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته شاهد مراجعه تعداد زیادی از افراد با شرایط بد به مراکز درمانی هستیم که یا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و یا متأسفانه فوت می‌کنند، افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این افراد بعد از گذشت چند روز از بروز علائم بیماری با وخیم شدن حال به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر عدم خود درمانی در چنین مواردی، گفت: خود درمانی سبب می‌شود که بیمار بعد از چند روز با تنگی نفس و اکسیژن پایین به مراکز درمانی مراجعه کند.

 

وی با بیان اینکه شهروندان باید با مشاهده اولین علائم سرماخوردگی، تب، درد و لرز بدن به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند، افزود: این مراکز از ابتدای صبح تا ۱۲ شب فعالیت می‌کند.

 

حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان در روزهای اخیر شلوغی بازار و تجمع در مغازه‌ها است، تأکید کرد: شهروندان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند در صورت مشاهده شلوغی در اماکن عمومی و سربسته از ورود به این مکان جدا خودداری کنند.

 

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی همچنان باید به صورت جدی از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد، گفت: کسب نیز باید با برنامه‌ریزی لازم شرایط را برای حضور تعداد محدودی از شهروندان در داخل مغازه فراهم کند.

 

کد خبر ۵۱۵۶۷۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads