کد خبر: 208051 - تاریخ: یکشنبه، 27 دسامبر 2020 - 09:31

رشد ۲۸۵ درصدی کسب و کارهای آنلاین گیلان در دوران کرونا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی از زمان شیوع کرونا از افزایش و توسعه بیش از ۲۸۵ درصدی کسب و کارهای آنلاین استان خبر داد.

به گزارش خوبان، فرزاد توکلی افزود: در حقیقت توسعه کسب و کارهای مجازی و خرید اینترنتی مردم گیلان طی ۹ ماه امسال حدود ۴۵ تا ۴۸ درصد بیشتر از قبل بوده است.

وی با بیان اینکه بحث خرید آنلاین یا خرید از طریق شبکه های مجازی یکی از شاخص ها دسترسی مردم به زیر ساخت های ارتباطی است، تصریح کرد: در بحث شاخص ضریب نفوذ اینترنت هم گیلان جزو استان های اول تا سوم کشور است که طی سه ماه گذشته با ضریب نفوذ ۱۶۷.۵ درصد در جایگاه دومین استان کشور قرار داشته است.

وی رتبه استان در تعداد کسب و کارهای آنلاین را نیز بین ششم تا هشتم عنوان و بیان کرد: در این شاخص استان تا قبل از کرونا همواره بین جایگاه ششم تا هشتم کشور بوده که بعد از کرونا که فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار گرفت،   تامین خدمات و مایحتاج مردم از روش های دیگر مثل فضای مجازی نیز انجام می شود.

توکلی اظهار داشت: در این راستا تمامی کسب و کارهای آنلاین استان در داخل یک سایت ساماندهی شدند و در قالب برنامه ای محوری به کسب و کارهایی که به صورت فیزیکی (سنتی) هم فعال بودند، مشاوره های لازم برای ایجاد فضایی که بتوانند خدمات یا کالاهای خود را به فروش برسانند توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف ارائه شد که نتیجه همه اینها افزایش بیش از ۲۸۵ درصدی توسعه کسب و کارهای آنلاین است.

وی با اشاره به فعالیت ۶ هزار کسب و کار آنلاین در استان گفت: یکی از برنامه ها اعتماد سازی است که در حال حاضر از بین حدود ۶ هزار کسب و کاری که به صورت آنلاین دراستان هستند، فقط یک هزار و ۵۰۰ کسب و کار مجوز فعالیت در فضای الکترونیکی را دارند و تلاش می کنیم تا از روش های مختلف و از طریق شبکه های مجازی خرید و فروشهای آنلاین به این نماد مجهز شوند تا اعتماد مردم و خریدها بیشتر شود.

وی اظهار داشت :نتیجه این امر توسعه کسب و کارها خواهد بود؛ ضمن آنکه آگاهی رسانی های عمومی نیز در استان انجام می شود تا آشنایی بیشتری نسبت به این کسب و کارها در استان صورت گیرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads