کد خبر: 208007 - تاریخ: شنبه، 26 دسامبر 2020 - 08:42

اختصاص ۲۵۸۸ میلیارد تومان اعتبار برای احیا تالاب بندرانزلی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان از تشکیل کارگروه ملی تالاب کشور خبر داد و گفت: برای احیا تالاب انزلی و بر اساس قانون ۴۰ دستگاه در آن دخیل بوده و یک برنامه هفت‌ساله با میزان اعتبار دو هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که دو هزار و ۱۰۰ مربوط به تهویه سیستم فاضلاب رشت، صومعه‌سرا و انزلی است.

به گزارش خوبان،  ساسان کفایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان گیلان ۱۵ منطقه حفاظت محیط‌زیست وجود دارد، اظهار کرد: در گیلان ۱۵ منطقه محافظت‌شده شامل پناهگاه حیات‌وحش، منطقه شکارممنوع و پارک جنگلی وجود داشته و درمجموع محیط‌بانان ۱۹/۵ درصد از خاک گیلان را حفاظت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت تالاب بین‌المللی انزلی به لحاظ زیست‌محیطی برای استان گیلان گفت: ازلحاظ محیط‌زیست تالاب انزلی دارای ارزش‌های بین‌المللی بوده و اهمیت آن در حد دریاچه ارومیه است لذا نظارت بر این میزان بودجه هزینه کرد به محیط‌زیست محول شده و  باید همت لازم برای احیا آن انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان از تشکیل کارگروه ملی تالاب کشور خبر داد و افزود: طیف وسیعی از دستگاه‌ها در خصوص حفاظت از محیط‌زیست دخیل و در تیرماه سال جاری کارگروه ملی تالاب‌های کشور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل و با قید فوریت برنامه احیا تالاب انزلی را مطرح کرده و دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته‌شده است.

کفایی با تأکید بر اینکه برای دو هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان باید ردیف بودجه مشخص تعلق گیرد، بیان کرد: برای احیا تالاب انزلی و بر اساس قانون ۴۰ دستگاه در آن دخیل بوده و یک برنامه هفت‌ساله با میزان اعتبار دو هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که  دو هزار و ۱۰۰ مربوط به تهویه سیستم  فاضلاب رشت، صومعه‌سرا و انزلی است.

وی با اذعان به اینکه در خصوص احیا تالاب بندر انزلی برای تمامی دستگاه‌ها اعتبار در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: باید اقدامی که در خصوص دریاچه ارومیه انجام‌شده است در مسئله تالاب انزلی هم اجرا شود لذا از مجمع نمایندگان درخواست دارم ردیف بودجه‌ای مشخص برای دو هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان اختصاص دهند زیرا در این صورت هرساله مبلغی مشخص برای احیا این تالاب تعلق می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان با ابراز خرسندی از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در جهت مبارزه با سنبل آبی گفت: وزیر کشور بر اساس بند میم ماده ۲۸ قانون الحاق پیشنهاد ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گیاه سنبل آبی در تالاب انزلی به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ارائه و با موافقت دکتر نوبخت هفته گذشته معاون اول رئیس‌جمهور این مبلغ را فقط به استان گیلان تخصیص داد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads