کد خبر: 207723 - تاریخ: جمعه، 18 دسامبر 2020 - 00:49

بخشـدار خمام در جـلسه ستاد بحران؛

عدم مدیریت درست، خمام را مانند لرستان دچار بحران می‌کند

مهدوی با تأکید بر اینکه خسارت سیل به مردم خمام ما مسؤولان را شرمنده می‌کند، افزود: اگر در سیل گمیشان، لرستان در سال ۹۸ چقدر مردم خمام کمک کردند، همین موضوع اگر مدیریت نشود چنان آسیب‌هایی نیز به خمام وارد می‌شود و باید با مدیریت از چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

به گزارش خوبان، رضا مهدوی روز گذشته در جلسه ستاد بحران خمام که در کانون شهید حق شناس این شهر برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما این بود تا مدیریت هوشمند و کارآمدی برای عدم افزایش خسارت بحران و کاهش مشکلات کردم را در زمان بحران همراه داشته باشیم.

وی با تأکید بر ایجاد آمادگی و بسترهای لازم برای مقابله با بحران گفت: هماهنگی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران وجود دارد و این فرصت خدمت دوچندان شده تا با توانایی بیشتر با توجه به مشکلات سال گذشته در کنار هم باشیم و دستگاه‌های خدمات رسان درصحنه حضور فعال داشته باشند.
بخشدار خمام با اذعان به عملکرد خوب مسؤولان خمام در بحران برف سال گذشته افزود: از همه دهیاران، شوراها و مجموعه شهرداری که سال گذشته خمام را مثال‌زدنی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

مهدوی با بیان اینکه امیدواریم امسال نیز با توجه به اینکه سال سردی در پیش داریم با همکاری دهیاران و سایر مسؤولان شهرستان در بحران برف با آمادگی کامل اقدام کنیم، گفت: درزمینهٔ زیرساخت روستایی در حوزه برق و گاز و آب مسؤولان باید آمادگی کامل داشته باشند و مانند سال گذشته همچنان به مشکلات گاز دچار نشویم.

وی با تأکید بر اینکه لایروبی رودخانه‌های خمام باید به‌موقع انجام شود، بیان کرد: میانگین یک سال بارش کشور را در سه الی چهار روز داشتیم، بعد از ۷۲ ساعت بارندگی طبیعی است که آب طغیان کند و رودخانه بالا بیاید و در اینجا نیاز به لایروبی داریم تا بتوان آب رودخانه را کنترل کرد.

بخشدار خمام با بیان اینکه با مدیریت انهار می‌توانیم در آینده از بحران باران و برف جلوگیری کنیم، افزود: باید با کمک به ایجاد انهار و سرپوشیده کردن مناسب و مقدار دبی مناسب و در نظر گرفتن حجم گنجایش آب از مشکلات آب‌گرفتگی پس از بارندگی‌های شدید جلوگیری کنیم.

مهدوی با بیان اینکه انتظار داریم مدیران منتظر نباشند در بحران اعتباری دریافت کنند و سپس هزینه کنند، گفت: ما توانستیم در بسیاری از بحران‌ها از قبیل کرونا در دنیا زبان زد باشیم و اثبات کردیم با تلاش می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه خسارت سیل به مردم خمام ما مسؤولان را شرمنده می‌کند، افزود: اگر در سیل گمیشان، لرستان در سال ۹۸ چقدر مردم خمام کمک کردند، همین موضوع اگر مدیریت نشود چنان آسیب‌هایی نیز به خمام وارد می‌شود و باید با مدیریت از چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

بخشدار خمام با اشاره به اینکه رشت ۵۰ درصد جمعیت گیلان را دارد و باید اعتبارات بیشتر داشته باشد، گفت: اگر شاخص آب سیاهکل را در سالهای گذشته در نظر بگیریم و با رشت قیاس کنیم می‌بینیم که باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد و کمبود شاخص آب برای رشت نیز بحران است.
مهدوی با درخواست از مدیران شهرستانی درخصوص میزان آمادگی برای برف بیان کرد: اگر بحرانی در آینده درخصوص برف پیش آمد از راهداری می‌خواهیم با تدبیر و پایش از اتفاقات احتمالی جلوگیری کند.
انتهای پیام/ت

 

انتهای پیام/۲۱۲۱۲۱

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads